This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Steph85

Hej alle.
    Vi er et par der skal til borneo/Malaysia til marts i 3/4 uger. Vi har planer om 2-2,5uge på borneo, hvor vi bl.a. har tænkt på at bestige mount kinabalu, en tur på kinabatangan river og måske mulu grotterne.
    Nogen der har erfaringer med disse oplevelser eller inspiration til andre fede ting at opleve på borneo??
    Efter borneo er planen at tage til perhentian islands og så taman negara på vej til kuala lumpur hvor vi vil flyve hjem fra.
    Vi kunne godt tænke os forslag til andre ting eller erfaringer med de nævnte ting. Hvor er f.eks bedst at bo på perhentian islands? Er der gode steder at booke ture på borneo?? Og hvor kan i anbefale at købe indenrigsflybilletter??

På forhånd tak
    Stephan og line

Anonym Hovgaard

Det er svært at anbefale ting, når du ikke skriver noget om I er til kultur, natur eller trekking/dykning. Men synes bestemt også Turtle Islands er en oplevelse – og hvis I er til dykning er Tun Sakaran Marine Park stedet. Hvis I har råd til det burde i tage til Danum Valley.. Det var mit yndlings sted på Borneo! Man er omringet af natur, dyreliv og stedet er så flot! Ellers er der jo Sepilok Orangutan Center.. Turistet, men en oplevelse.
    Kinabatangan river synes jeg var en skuffende oplevelse.. Jo, vi så orangutangen, men vi så RIGTIGE mange maskiner som var ved at fælde træerne langs floden. Jeg bestilte turen gennem “Uncle Tan’s BB”, hvilket var et godt sted. I MULU behøver i ikke bo i selve parken, da I kan spare penge i guest husene udenfor – og de ligger kun 2 min derfra.
    God tur 🙂
    VH Hovgaard

Anonym MissAdventure

Jeg har været på Borneo i sommeren 2011 og sommeren 2010.
    Samt KL og Perhentians i sommeren 2010.
    Jeg var vild med både bjergbestigningen (Mount Kinabalu) samt Kinabatangang River (vi boede hos Maria og hendes familie – Sukau Homestay – Det var fantastisk. Virkelig dejlige mennesker).
    Jeg har været to gange på Mabul og dykket Mabul/Sipadan… verdenklasse dykning, hvis man er til det, det skal dog bookes en del uger i forvejen (altså Sipadan).
    Vi bookede både Kinabatangan og Mount Kinabalu gennem Sandakan Backpackers. Vi spurgte på priser mange steder – og de gav os det bedste tilbud.
    Turtle Island og OrangutanCenteret Sepilok var vi skuffede over. Min kusine har også været begge steder, og hun var rigtig positiv, så det er nok meget forskelligt fra person til person. Jeg syntes, det var skuffende og slet ikke pengene værd.

Perhentians er skønne… dykningen er ok – og der skulle være rigtigt godt at snorkle. Jeg dykkede dog kun.
    Selve øerne er dejlige. Ren afslapning 🙂
    Vi boede på den store af øerne.. men tog flere gange taxabåd over til den lille.
    Den store er øerne er meget rolig (par og familier) – den lille er “the party/backpacker place).

Husk, at øerne er lukket frem til marts/april pga. vejret.
    Vi bookede lang tid i forvejen (4-5 måneder) og meget var allerede udsolgt.

Anonym Steph85

Tak for de meget gode svar.
    Vi er meget til natur/dyreliv samt noget aktivt/trekking, snorkling?? Er der noget særligt i kan anbefale udfra det??
    Vi tænker at besøge perhentian i slut marts, tror i der vil være åbent dér??

Nogen der har erfaringer med taman negara eller cameron highlands, noget der kan anbefales??
    Hvordan er transporten fra perhentian til kuala lumpur – med bus eller andet??

Anonym Kjear

Køb fly på airasia.com 🙂

Anonym Tine

Jeg var i Malaysia i midten af feb ’11 og der var det faktisk muligt at komme til Perhentian, så er sikker på at I også kan komme dertil i marts 🙂 Der går fly, tog og sikkert også bus til Kota Bahru og derfra tager I så en båd ud til øerne 🙂

Taman Negara er som Daniel skriver rigtig fedt! De vilde dyr er nok mest på Borneo I skal se dem

Jeg var også vild med Cameron Highlands. Derfra kan I være heldige at komme på en tur ud og se verdens største blomst (den blomstre vist kun 2 gange om året). I kan også komme på andre ture bl.a. til en teplantage. Byen hvor man bor er ikke så spændende, men rigtig hyggelig og med masser af forskellige små trekking ture 🙂

Anonym DanielJohansen

Det burde være muligt at besøge Perhentian øerne i Marts, da dry season sætter ind i den måned. Der er to muligheder for, at komme til Perhentian øerne som begge går gennem havnebyen Kuala Besut. Enten med bus fra Kuala Lumpur til Kuala Besut, eller med fly til Kelantan og taxa til Kuala Besut. Busserne kører også om natten så i behøver ikke nødvendigvis spilde tid på det.

På Perhentian Kecil (lille) er det ikke muligt, at reservere værelse på forhånd, men havde i højsæsonen i Juli ingen problemer med at finde et værelse. Priserne var dengang omkring 50 ringgit for et dobbeltværelse, næsten alle steder.

Taman Negara er autentiske uigennemmtrængelig regnskov, hvor du ikke ser andre mennesker. Det er spændende og bevæge sig ind i området og uforståeligt hvordan guiderne er i stand til, at finde rundt. Hvis I besøger Taman Negara for at se eksotiske dyr bliver i skuffede, men gør i det for at trekke gennem tyk regnskov og sove i huler det er bestemt tiden og pengene værd. Der kan være store regnskyld og hvad der er en lille strøm af vand på vej ind kan være en flod i må svømme over på vej ud. Så er I forberedte 🙂

Rigtig god tur!

Anonym Karin

Borneo: Besøg Labuk Bay Proboscic Monkey Sanctuary (Næseaber) – tag en taxi fra Sandakan så I er der inden første fodring, mener det var omkring kl 10 men prøv at se om der står noget på nettet.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account