Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3534032
     Glindegaard

      Jeg har overvejet en rundrejse i Afrika. Har aldrig været der før, så ville høre om nogen har nogle forslag til hvad der bare SKAL ses og hvilke lande der kan anbefales?

      Jeg ville gerne være væk en måneds tid +/- , så måske nogen der har været på sådan en tur kunne sige hvad jeg ca. skal regne med at give for fly, transport, hotel, vacciner osv.

      Hvor sikkert er det at rejse rundt alene?

      På forhånd tak (:

      #3534082
       Anonym

        Hej Glindegaard.

        Jeg har ikke været på rundrejse i Afrika – men ville enormt gerne. Jeg har tilgengæld været i Uganda sidste sommer i 3 uger. Det var en rigtig spændende tur og kan varmt anbefale at din vej gik der igennem. Vi var ude og besøge bjreggorillaerne (som er ved af uddø), et par nationalparker hvor vi så elefanter, giraffer, bøfler, aber, løver osv.. Vi så også Murchison Fall som er Nilens udspring.
        Der er i Uganda ikke specielt mange turister, da mange istedet tager til nabo landene Kenya og Tanzania.
        Det er meget sikkert at rejse i Uganda og alle er meget hjælpsomme.
        Måske der kunne give dig lidt inspiration…
        God rejse
        Rosa

        #3534227
         toto

          Hejsa.
          Jeg tog på tur med http://www.drifters.co.za sidste sommer. De har mange forskellige ture. Min gik gennem Sydafrika, Namibia, Botswana og Zimbabwe, og det var virkelig en fantastisk tur. Det, der er ved Afrika, er, at det kan være svært at komme rundt på egen hånd. Den offentlige transport er ikke så pålidelig og udbygget som i eksempelvis Sydamerika.
          Tjek hjemmesiden ud og bliv inspireret.

        Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

        Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

        © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

        Log ind med brugernavn & kodeord

        eller    

        Glemt dine oplysninger?

        Create Account