This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym LB

Hej allesammen.

Vi er to fyre på 24 år som vil 2 måneder til Asien.
    1 maj-1 juli

Vi ønsker at starte og slutte i Thailand, da vi får besøg de sidste 2 uger af vores rejse..

Hvor kan det anbefales at tage hen?

Budgettet ligger vel på 60k. Er det nok?

Vi har dykkercertifikat, så det er selvfølgelig også noget vi ønsker at gøre gavn af..

Håber at i har et par gode råd.. 🙂

Anonym Tine

Det er lidt svært at lave anbefalinger når man ikke helt ved hvad I er til? Personligt er jeg rigtig glad for Borneo, Cambodja og Vietnam, men hvor I skal til er lidt svært at svare på før jeg ved hvad I er til…
    I kan evt få lidt inspiration på min blog:
    http://aworldofbackpacking.com 🙂 jeg giver selvfølgelig gerne nærmere anbefalinger hvis I fortæller lidt mere om hvad I er til 🙂

Thailand, Indonesien, Filippinerne og Borneo er klart de bedste steder at dykke 🙂

Med to måneder ville jeg nok holde mig til max tre lande vis jeg var jer 🙂 60.000 burde være nok. Jeg brugte fornylig omkring 20.000 på tre måneder, men havde dog kun to dyk 😉

Anonym LB

Hej Tine,

Tak for svar.

Vi snakker om at tage til Thailand i en uge for at få opgraderet vores dykkercertifikat. Hvorefter vi tænker Malaysia -> Bali/gili (måske) Filippinerne eller Borneo og derefter tilbage til Thailand..

Hvordan er det nemmest at komme fra a til b dernede?

Anonym Tine

Altså der kører jo busser mellem de forskellige lande og også tog mellem nogle destinationer, men det er også rigtig billigt at flyve. Hvis I bruger tre uger i Thailand, så har I 37-39 dage tilbage med det ville I nok godt kunne tage til Borneo eller Filippinerne (eller blive på fastlandet) cirka en måneds tid og så omkring 10 dage på Bali og Gili. Det vil være fint, hvis jeres planer primært er at dykke og slappe af på Bali og Gili 🙂 Men det kommer også an på hvad I vil i Indonesien 🙂

Jeg tror dog, at det er lidt optimistisk hvis I skal nå både fastlandet af Malaysia, Bali, Gili samt Borneo eller Filippinerne

Air Asia flyver det fleste steder i Sydøstasien og holder I lidt øje med tilbuddene, så kan I få rigtig billige billetter 🙂

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account