This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Kenneth Karl Nielsen

Hej popnizzen

Som noget af det første skal du tjekke Oplev Laos et projekt vi laver her på Backpacker Planet.

Der vil du finde mange svar og megen information.

Jeg er selv på ferie de kommende 3 dage, men svarer mere på dine spørgsmål i det nye år.

Venlige rejsehilsner

Kenneth Nielsen
    Backpacker Planet

Anonym Popnizzen

Hej Kenneth

Jeg har kigget på siden og den ser ganske interresant ud, jeg kan dog ikke finde så meget om de ovenstående spørgsmål, men tak for responsen og fordi du gider at kigge op det i det nye år. Vi skal afsted allerede d. 8 januar så vi glæder os helt enorm

Anonym popnizzen

Hej
    Kæresten og jeg skal ud og rejse i 3 mdr her først i januar. Vi har en masse spørgsmål som vi søger svar på, håber i kan hjælpe.

1. Hvordan er det med visum i Thailand? Vi ankommer til Bangkok og er der i 3 dage inden vi rejser til Nong Khai og ind i Laos via Vietaine. Dette gør vi med tog så vi kan altså ikke bevise at vi har en udrejse inden 30 dage. Har det noget at sige eller har vi fri rejse i 30 dage uden problemer?

2. Angående Laos. Vi har prøvet at søge lidt rundt på nettet, men det er en jungle 🙂 Hvor er det farligt at rejse i Laos og hvor er det ikke? Vi er nok kommet så langt som at vi holder os nord for Vietaine men andet ved vi ikke. Er det f.eks. farligt at rejse i den gyldne trekant (Laos delen)?

3. Er det værd at besøge Krukkesletten? Vi kan se at vi bliver frarådet at kører med bus pga jævnlige røverier og men vi bliver også frarådet at flyver pga stor risiko for at falde ned med flyet da de er i rigtig dårlig stand. Hvad tænker I?

4. Hvor er det mest normal at rejse fra Laos og ind i Vietnam? Vi skal til Hanoi som noget af det første i Vietnam, hvis det har noget at sge ang. grænseovergangen?

5. Er 14 dage nok til at opleve Laos?

6. Er 14 dage nok til at opleve Cambodja?

7. Hvad er der at se i Cambodja udover Ankor Wat, killing fields og hovedstaden?

8. Erhverves visum til Cambodja bare ved grænsen fra Vietnam til Cambodja?

9. Er der folk herinde der har prøvet at flyve med Lao Airlines? Har hørt at flysikkerheden er lig med nul og flyene tit er faldfærdige, men er det sandt??
    Kort sagt er vi i tvivl om vi skal rejse med bus eller med tog i Laos?

10. Er der nogen der har nogle gode overnatnings muligheder til ok penge i landende: Malaysia, Singapore, Thailand, Laos, Cambodja og Vietnam?

Jeg har før rejst i Asien, bl.a. Thailand men kan ikke mindes andet end at vi bare rejste ind i landet og vi havde en flybillet som dog først var gældende 35 dage efter vores indrejse, men kan helt ærligt ikke huske visumreglerne. Har checket visumreglerne for de lande vi skal reje til på um.dk men synes de er forvirrende kontra de oplysninger folk kommer med herinde.

Anonym Popnizzen

Alle som kan komme med lidt input er velkomne

Anonym Anonym

Hejsa.

Ang. sp. 6. Er 14 dage nok til at opleve Cambodja?
    Det kommer selvfølgelig an på hvad man interesserer sig for, og hvor meget man gerne vil opleve i et land. Jeg var i Cambodja for 3-4 år siden. Jeg brugte en hel måned og det var meget passende, kunne dog sagtens have brugt en måned mere.

Ang. sp. Hvad er der at se i Cambodja udover Ankor Wat, killing fields og hovedstaden?

Der er masser af ting at sem hvis man er en smule intereseret i at se lidt mere end det størstedelen af turisterne i Cambodja oplever.
    Mine højdepunkter udover de nævnte er:
    KRATIE – ferskvandsdelfiner.
    SEN MONORUM – Det skal gøres hvis du er vild med natur. Klart den fedeste oplevelse jeg havde i Cambodja. Sad godt nok 8 timer på ladet af en pick-up truck i 40 graders varme sammen med 6 andre personer. Vi sad ovenpå grøntsager, frugter og høns. Var fuldstændig sort af støv og bilos i hele hovedet da jeg ankom. Men det var det hele værd…
    BATTAMBANG – Værd at besøge for lidt hygge, især hvis du kommer fra Siem Reap… Pas dog på hvis du tager en båd, intet som de siger er rigtigt 😉

Håber du kan bruge min hjælp!

Anonym Mikaelkbh

Hejsa,

Ang. sp. 6. Er 14 dage nok til at opleve Cambodja?
    Det kommer selvfølgelig an på hvad man interesserer sig for, og hvor meget man gerne vil opleve i et land. Jeg var i Cambodja for 3-4 år siden. Jeg brugte en hel måned og det var meget passende, kunne dog sagtens have brugt en måned mere.

Ang. sp. Hvad er der at se i Cambodja udover Ankor Wat, killing fields og hovedstaden?

Der er masser af ting at sem hvis man er en smule intereseret i at se lidt mere end det størstedelen af turisterne i Cambodja oplever.
    Mine højdepunkter udover de nævnte er:
    KRATIE – ferskvandsdelfiner.
    SEN MONORUM – Det skal gøres hvis du er vild med natur. Klart den fedeste oplevelse jeg havde i Cambodja. Sad godt nok 8 timer på ladet af en pick-up truck i 40 graders varme sammen med 6 andre personer. Vi sad ovenpå grøntsager, frugter og høns. Var fuldstændig sort af støv og bilos i hele hovedet da jeg ankom. Men det var det hele værd…
    BATTAMBANG – Værd at besøge for lidt hygge, især hvis du kommer fra Siem Reap… Pas dog på hvis du tager en båd, intet som de siger er rigtigt 😉

Håber du kan bruge min hjælp!

/Mikael

Anonym Anonym

Mht visum i Thailand så gælder det kun 30 dage.

Der er masser af ok overnatningsmuligheder i Malaysia til ok penge. Landet forsøger at trække turister til i år med en kampagne “Visit Malaysia 2007.” Der er ikke særlig mange turister her udover backpackere. Folk tager hovedsageligt til Langkawi, KL, The Perhentians og Tioman. Malacca og Penang kan anbefales hvis man er til det historiske.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account