This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym LineAmalie

Hej
    Vi er to piger der skal på rundrejse i Asien. Vi regner med at være afsted 3 måneder, men overvejer at tage 4 måneder, da vi er bange for ikke at have nok tid.
    Vi vil gerne til Indien, Nepal, Thailand og Vietnam.
    Tror i at 3 måneder er nok?
    Og har i nogen forslag til ruter, must steder at se osv.? Hvis der er nogen af jer der har været på lignende ture.

Anonym Boge14

Thailand og Vietnam kan ihvertfald sagtens goeres paa 1,5 maaned. Jeg har ikke selv rejst i Indien eller Nepal, men tror da I kan rejse fra New Delhi Til Nepal paa en 1,5 maaned ogsaa.. Det afhaenger virkelig af hvordan man har lyst til at rejse. Hvis i vil gaa i dybden med et projekt, de lokale eller lave en aktivitet saasom surfing, dykning eller andet, saa er det klart, at i har brug for laengere tid 🙂

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

Hej piger.
    Kan i rejse 4 månder kan i også rejse seks månder,
    Nepal og indien billige lande hvor i for meget for jers danske krone,
    Rute til jers rejse, start med nepal, trek Anapurna trek,tag mellem 15 og 20 dage, super fedt trek, i kan göre det selv, eller tag en en guied med,som kender alt til trekking,brug lidt tid i katmandu,for at finde den helt rigtig guide i kan tag med,Fra maj til oktober er nord indien perfekt, steder som Dhamasla,der bor dali lama,masser af yoga og flotte himalaya,manali, risikas ,varnasi,leh ladak,dajling,i flyver fra calcutta til bangkok, calcutta bor i sudder street,rigtig mange back packer holder til der,tag 3 timer til bangkok, hygger jer lidt på kaosan road i Bangkok for lavet visa til vitenam og flyver til saigon rejser med bus hele vejen op til hanoi med stop i na trang og alle de kendt steder, fra hanoi flyver i til Bangkok, rejser ned på koh pan nang full moon party, nyder de flotte strande og den gode thai mad, stop på koh tao, koh pipi, nyd Thailand efter en lang rejse,pris i lomme penge for seks månder i östen,40000 kr hver,flyvbilletter mellem calcutta bangkok 1700 kr bangkok vitenam,2500kr frem og tilbage max, flybilletter til nepal og hjem fra Bangkok, max 7000kr god rejse piger,lars

Anonym Hovgaard

Hvis I har mulighed for 4 mdr ville jeg klart gøre det! Jo, man kan godt rejse på 3 mdr, men når I gerne vil til 4 forskellige lande vil I kun få begrænset oplevelser i de forskellige lande. Jeg har selv rejst 4 mdr i Nepal – og føler stadig ikke jeg har set alt det Nepal har at byde på. Har venner som har rejst 1 år i Indien – og de har det også sådan.
    “Must steder” er lidt svært at svare på, når du ikke rigtig skriver noget om, hvad I er til af f.eks. natur, kultur, dyreliv, trekking, osv.
    I Nepal ville jeg klart anbefale et home stay, hvor man virkelig får kulturen ind under huden. Et trek (kort eller langt) er klart også at anbefale. Er I til Nationalparker kan Chitwan eller Bardia (mindre turistet, men ta´ikke bussen dertil!) anbefales. Kathmandu er en oplevelse i sig selv – og enten hader eller elsker man byen, men de små byer omkring Kathmandu har massere af kultur at byde på, hvor man let kan komme til. Et stop i Bandipur på vej til Pokhara er også godt. Pokhara er mit yndlingssted, hvor man finder smuk natur, “udgangspunktet” for rafting, trekking, osv. Den “turistet” side af Nepal 🙂 Skriv, hvis I vil vide mere.

Anonym LineAmalie

Tusinde tak for alle jeres svar – det er vi rigtig glade for

Hvis det kan hjælpe så er vi lidt til det hele. Vi er meget aktive og elsker (den vilde) natur, vand, stille områder, men samtidig også det pulserende byliv med fart over feltet.

Vi havde oprindeligt tænkt at starte i Indien, hvorefter vi ville bevæge os over mod Nepal, Vietnam og Thailand, men efter jeres svar lyder Nepal som et godt udgangspunkt, hvor vi kan få trekket, rafting osv. Og måske opleve Himalayabjergene? Vi skal helt klart til New Dehli, dali lama er også et must! Vi kunne godt tænke os at bo i et munkekloster (meditation) i et par uger evt. for at prøve det – noget I kan anbefale?
    Vi er lidt i tvivl, om hvorvidt vi skal prioritere Sydindien – er det noget I har erfaringer med?

I Vietnam vil vi gerne ud og besøge Nationalparker, små landsbyer, og vi overvejer også byen Hue (kongernes by) – men der skulle være delte meninger om denne? Ligeledes Saigon og Hanoi. Det kunne ligeledes være spændende at få noget Vietnamkrig ind under huden, men vi har lidt svært ved at finde ud af, hvor denne har sat sine største spor?

Thailand skal Bankok selfølgelig opleves og ellers er vi ikke kommet helt til planlægningen af dette endnu. Er der noget I tænker kunne være interessant for os?

Vi håber meget I vil hjælpe! God påske:)

Anonym Hovgaard

Jeg kan ikke rigtig hjælpe med den bedste rute..

I Thailand er Bangkok oplagt. Jeg var afsted på trekking tur i Chiang Mai i 2004 – og det var virkelig en fantastisk trekking tur, hvilket I burde overveje, når I er til aktiv ferie. Hvis I overvejer at tage dykkerbevis er Kao Tao et fantastisk sted.

Når I er til trekking burde I klart tage en trekking tur i Nepal.. Fantastik oplevelse! Jeg har brugt “LN TREKS” guide (I Pokhara, tjek facebook) til alle mine trek i Nepal – og det selskab kan klart anbefales. Til Rafting har jeg brugt Paddle Nepal – og kan bestemt også varmt anbefale det selskab.. Fed tur!

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account