This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anine & Trine

Hej alle.

Vi er to piger, der planlægger en rejse til Asien/USA med start i februar 2007 og slut juli 2007.
    Som det ser ud lige nu, planlægger vi rejsen således: Thailand, rejse gennem Cambodja til Vietnam og videre til Kina. Slut med en tur til USAs vestkys fra LA til San Fran – i alt 5 måneder.
    Da vi netop er ved at bestille rejsen, har vi mange spørgsmål, og vi håber meget, at nogle at jer kan hjælpe os med at besvare følgende:

1) Er det muligt (og en god idé) at rejse selv fra Vietnam til Kina, eller skal man helst med fly?

2) Hvordan er transportmulighederne rundt i Kina (helst ikke alt for dyre…)?

3) Hvad SKAL man se i Kina og er 1-2 måneder for lang tid?

4) Hvad er det daglige budget i Kina set med realistiske øjne?

5) Er der nogen, der har erfaring med biludlejning i LA (Til San Fran)? Hvad koster det etc.?

Vi venter spændt på jeres svar – rejsen skal nemlig bestilles i denne uge 😀

MVH Trine og Anine

Anonym Anonym

Kilroy Travels tilbyder envejsleje mellem San Fransisco og Los Angeles uden tillæg. Check deres hjemmeside. Det er relativt billigt at leje bil i USA men bemærk aldersgrænser mv.

Anonym Anonym

1) Jeg har selv lige været i Vietnam, og kender nogle der selv rejste med tog fra hanoi til Beijing! De var godt tilfredse med det, standarden var høj! Men sørg for at have visum i orden!!!!
    Men glæd jer til Vietnam, det er et helt fantastisk, undervurderet land!!!! Er helt viild med det, jeg skal bare tilbage dertil!!! Især Nordvietnam…

Anonym Thilde

hej piger! jeg er seksten år og bor i beijing, jeg kender priserne rimelig godt. taxa er den oplagte transport mulighed i beijing, turerne ligger mellem 10-70 yuan. det afhænger af hvor langt i skal. Men ellers er der busserne som er nemme at tage, billeterne koster 2-5 yuan. Men der er masser af transport muligheder i beijing. jeg kan nævne en hulens masse ting jeg vil mene at i skal se, her kommer nogle:
    1) Ming gravene som ligger lidt udenfor beijing.
    2) selvfølgelig the great wall som er en hel dags udflugt.
    3) Sommerpaladset som ligger i centrum af beijing.
    4) dEN FORBUDTE BY, som er utrolig smuk.
    5) china national museum.
    6) silk og pearl market. det to største markeder i beijing, hvor mange vesterlændinge kommer.
    håber i kan bruge mit svar, held og lýkke med jeres tur i det fremmede. nyd kina!

Anonym Stine

Hej….

Har selv lige rejst jorden rundt, det er FANTASTISK, og tager måske afsted igen her til næste forår…. Men til Jeres spørgsmål…. Nu bliver jeg sikkert upopulær, men brug ikke for meget tid i Thailand, hellere Laos, Camb., Vietnam og KINA…

1: det er muligt at komme over grænsen, både over land og luften, hvis I regner med at tage til Sapa i Vietnam, vil det klart være smartes at krydse grænsen over land. Men ellers kan man flyve (som vi gjorde) fra Hanoi – Bangkok til Bangkok – Macau, med Airasia, det tager en dag men koster heller ikke mere end 600 kr. max!!!
    2. Alle siger togene, og de er også rigtig gode, men dyre, vi tog busserne rundt i hele Kina, eller fløj et par gange (men det var ikke planlagt), de er okay og lokal befolkningen synes man er rigtig sjove….
    3. 1 måned er alt alt for kort, 2 er godt!! Der er så meget man bare skal se: Beijing (selvfølgelig), Muren, Yangshou, Longsheng/pi nan (fantastisk), pandaerne omkring Chengdu, har hørt at Dali/Kumming/Nanning skulle være reigtig gode steder, tager selv tilbage for at se disse steder. Xi’an, Yangze floden, jamen jeg kan blive ved…..

RIGTIG fantastisk tur, nyd det hele, da tiden flyver afsted!

Anonym none

Hej Trine og Anine!
    Bruger de næsten udelukkende det kinesiske alfabet på vejskilte i Kina? God rejse.
    Mvh. Jesper

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account