This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym martin

250000 / 365 dage = 685 kr pr dag..

Anonym lone traveller

Det er svært at sige afhængigt af hvor længe I vil være de forskellige steder. Jeg brugte ca 20k per måned i USA i alt, mens jeg under (halvskrabet) rundrejse i SØ-asien og Australien endte med at rejse for sammenlagt 10k per måned inkl alt (flybilletter osv).

Hvis I aldrig vil sove usle steder, så skal I hæve budgettet tror jeg….

Anonym SBP

Hej,
    fantastisk side, – dejligt at man sådan kan spørge nogle erfarne til råds 🙂

Min kæreste og jeg kunne godt tænke os at bruge et år på at rejse fra Canada, gennem USA, Mexico, Guatemala, og Cuba og måske (højst sandsynligt) nogle andre Ø-lande i det område og Equador, Peru, Bolivia, Chile, Argentina og Brasilien. Vi skulle måske bruge 2-3 måneder på Nordamerika og resten af tiden i mellem- og sydamerika.

Vi er ikke interessede i at være på røven og leve skrabet. Vi skal selvfølgelig ikke svælge os i luksus, men vi vil gerne leve godt, opleve en hel masse, og ikke være henvist til at sove en masse usle steder.

Hvad er så en fornuftig økonomi?
    Ville 250.000 kr. være i underkanten?

Og et lille tillægsspørgsmål; hvor meget kan man rejse i tog, mellem landene i sydamerika?

Anonym christina

Så snart I bevæger Jer ind i fastlandet syd for Mexico bliver det billigere at leve. Kan I lidt spansk er det klart nemmere at finde de lidt billigere løsninger på både overnatninger, rejser, ture og måltider. Nogle steder i Caribien og Sydamerika kan dog være dyre.

Jeg plejer at antage at jeg kun bruger hotelværelset til at sove i og opbevare min bagage i, derfor skal det være sikkert, rent, billigt og intet andet. Så kan det gøres rigtigt billigt. Man skal dog være villig til at “nedgradere” i områder hvor der er dyrt eller langt mellem hotellerne.

Mht. transport så er der yderst fornuftig tog/bus transport i det vestlige Sydamerika. Det er nemt og forholdsvist billigt. Jeg rejste primært med bus. Dog skal man huske på at afstandene er en del længere end i Mellemamerika, så jeg ville nok vælge et par indenrigsflyvninger også.

Jeg tror budgettet er i underkanten (hvis 250.000 er for to px.) hvis I skal bruge 2-3 måneder i Nordamerika. Der skulle være ret dyrt og lange afstande. Prøv at regn lidt på distancerne deroppe samt overnatningspriser.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account