This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym anso0604

Hej med jer.
    Vi er to piger der planlægger en rundrejse i Israel, Jordan og Syrien nu her til efterår. Planen er, at vi vil tilbringe de to første måneder i kibbutz i Israel, for derefter at rejse på egen hånd i nabolandene Jordan og Syrien. Vi er meget interesserede i at høre evt. erfarne rejseres mening om hvordan dette bedst gribes an. Derud over er alle råd vdr. seværdigheder, transportveje, overnatninger, sikkerhed og kultur mere end velkomne.
    God sommer til alle.
    Vh. Anne

Anonym Anonym

Hej
    Jeg har aldrig selv vaeret i den del af verden, men jeg har hoert rygter om, at hvis man har et israelsk stempel i sit pas, saa kan man risikere at blive naegtet adgang til ovenstaende lande. Jeg mener, at jeg laeste det i Lonely planet engang. Men som sagt jeg har aldrig vaeret der eller undersoegt det naermere

Anonym Riddo

Yeps… hvis man har Israelske indrejse stempler i sit pas kan det godt give problemer at få lov at rejse ind i mange mellemøstlige lande.. Bla Syrien og Egypten osv..
    Det kan dog lade sige gøre at lande i Jordan også er der 1 bestemt grænseovergang mellem Jordan og Israel (kan selvfølgelig ikke lige huske hvad den hedder men det kan da undersøges), hvor man ikke får stemplet sig pas med indrejse stempler til Israel… Og det kan altså også give problemer den anden vej, hvis man har stempler fra f.eks. Egypten/Syrien og man derefter vil ind i Israel… Man kommer nok ind, men man kan godt risikere et længere krydsforhør inden man får lov…

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account