This topic is empty.

• Forfatter
     comeawaywithme

En veninde og jeg skal rejse rundt i Malaysia 3½ uge i august. Er det realistisk tidsmæssigt? Måske flyver vi til Singapore og hjem fra Kuala Lumpur eller omvendt. Har også overvejet at flyve hjem fra Bangkok. Nogle gode råd hvad det angår?
    De ting vi overvejer at se er Cameron Highlands, Taman Negara, Perhentrian, evt Malacca og så en smuttur til Borneo for at se Orangutanger. Ved godt vi bør bruge længere tid på Borneo, men det har vi ikke tid til og man kan flyver dertil og tilbage for kun 220 kr med Air Asia.

Nogle forslag til hvad vi ellers bør se eller nogle andre gode råd??

På forhånd tak.

Anonym Cecilie

Hej hej..
    Min kaereste og jeg har rejst rundt i Malaysia og Borneo i Februar og Marts. Brugte ca. 5 uger paa det, men tog os ogsaa god tid og tog til et par oer paa vestkysten (Penang og Langkawi). Saa mon ikke det kan naaes paa 3 1/2.
    De steder i har valgt er fine.. Isaer Cameron Highlands (bo paa Fathers Guesthouse), Kuala Lumpur, orangutanerne i Sepilok, og Langkawi var vi vilde med! Glaed jer..

comeawaywithme

Tak for det.

Er Langkawi ikke meget turistet? Har faktisk kun hørt dårligt om det… Og at strandene på Østkysten skulle være flottere og med færre turister? Vi er ikke så meget til masse turisme som man ser det på Koh Samui og Phuket i Thailand.

Anonym Wadirum

Hej ComeaWaywhitme!
    Jeg har selv rejst en del rundt i Sydøstasien , og Malaysia er mit favoritland – Kulturelt er landet meget blandet , meget grønt, Laid back i forhold til Thailand, virkelig god mad m.v.
    I kan godt glemme alt om at nå Borneo! det ville være spild af både tid, penge og gode kræfter og så er det jo ikke godt for CO2 regnskabet 😉 .De valgte steder er dejlige og spændende . Taman Negara var jeg specielt vild med nok pga. min interesse i Fugle/natur. Her er det muligt at trekke i dagevis uden at møde ret mange.Ellers kan jeg meget varmt anbefale Tioman island , Frasers hill, Pankor ( ø på vestkysten) og ikke mindst Penang.Jeg skal faktisk selv derud i Juni.Flyver til Bankok og med bus til KL.Glæder mig til Perhentian som jeg har til gode endnu!
    Venligst
    Wadirum.

Anonym Cecilie.

Tror vi var saa vilde med Langkawi pga. stedet vi boede. Vaek fra turisterne (det er paa ingen maade saa turistet som f.eks. Batong beach i Thailand).
    Vi var ikke ude paa oestkysten pga. det var monsoontid. Men ja, de strande der ligger der skulle vaere fantastiske. Vender klart tilbage og undersoeger den del.
    Forresten er Melakka en ret hyggelig by. Men bo der kun 1 eller 2 dage. Det er nok synes jeg.
    Borneo…tja.. Vi brugte lidt over 2 uger i Sabbah.. Det er nok rigtig nok det som Wadrium skriver..
    Men goer nu hvad i foeler for..!
    Og rejs med busser. Det er for det meste rigtig behageligt

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account