This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym MortenLarsen

Hej alle
    Jeg har planer om at tage på backpacker tur til Sydamerika, med et stop i Mellemamerika (Costa Rica). Jeg har haft en udveksling boende hos mig fra Costa Rica nemlig. Så planen var at besøge ham, og derefter tage videre til Bolivia.
    Jeg vil bare høre, om man skal planlægge alting hjemmefra? Er det muligt bare at tage tingene som de kommer og hoppe på det næste fly, eller skal man købe billetter og planlægge ud- og hjemrejse datoer på forhånd?
    Hilsen Morten

Anonym Claus

Det kommer jo an på, hvordan du selv har det med at tingene måske ikke kommer i planlagt rækkefølge.

Du kan sagtens bare købe en billet til Costa Rica, besøge din ven og rejse videre derfra. Derfor kan du jo godt have en ide om, hvad landene rummer og så søge oplysninger om seværdighederne. Når du så kommer ud på de støvede landeveje, så møder du andre i samme båd som dig selv. Og så kan I jo udveksle erfaringer om jeres rejse. Og komme med ideer til den videre fremfærd.

Men skal du flyve over store afstande i Latinamerika, så vil jeg anbefale dig at søge allerede nu. Det er billigt at flyve indenrigs men fra Costa Rica til Bolivia vil koste lidt.

mvh
    Claus

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

hej morten.
    Fly ind til mexico og fly hjem fra rio brasilien så slutter du din rejse af med noget samba og stranden, tog selv turen hele vejen i 2007 en fed rejse og husk afstanden i mellem Amerika er små, flyv fra panama ,ville tro det er billiger,kan nok ikke anbefalde dig at du flyver til bolivia da det ligger meget höjet La paz 3800 m höjde syge,kan du blive ramt af,peru, eller Eucador og rejse langs kysten til peru og bolivia,et forslag,vigtig og have en plan A og en plan B, du köber lonely planet,visa kort, nogen us penge,pengebaelte,pas,en lille back pack, og så afsted med dig,husk og laes lonely planet,den har alle de svar du har brug for,når du möde de mange andre back packer på din rejse har de en masse svar til dig og oplevelser og så köre busen, en fed oplevelse, hasta luego Amigo.lars

Anonym Maria

Hej Morten
    Du behøver ikke planlægge noget hjemmefra, men vær opmærksom på at turen fra Costa Rica til Bolivia højst sandsynligt vil koste dig mere end to uafhængige ture til Syd og Mellemamerika. Husk afstandende er meget store. Jeg har selv rejst i både Mellem og Sydamerika, og måske skulle du overveje alene at se Mellemamerika? På denne måde kunne du have de ekstra penge til nogle super fede udflugter. Der er utroligt meget at opleve i Mellemamerika, og ja selvom landende er forholdsvis små, er et land som Panama f.eks. stadig tre gange Danmarks størrelse. Nå, det var et sidespring, men lige meget hvad du beslutter dig for, skal det nok blive super fedt og du behøver bestemt ikke planlægge noget på forhånd. Dvs., jeg ville dog anbefale dig at booke et hostel dagen du lander i Bolivia. Min erfaring er at det er en god start på rejsen og en tryghed, at man, uafhængigt af om flyet er forsinket og lander om natten, har et sted man kan tage til og få stillet sine ting og sovet ud. Rigtig god rejse!:)

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account