This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Claus

Om det er forsvarligt for dig at rejse til Sydamerika?!?

Der letter og lander bunkevis af fly fra Europa, Stillehavsøer, USA, Afrika hver eneste dag. Hele tiden. Døgnet rundt. Nogle er turister, andre forretningsfolk, og nogle er folk, der har tilknytning til området.

Sydamerika (og Latinamerika) har i mange år haft ry af at være et farligt sted, hvor man virkeligt skulle passe på, for ellers var man dømt på forhånd. Nærmest uden rettergang.

Der har været historier, og nogle af dem har givet været sande, men rygter har det med hurtigt at blive til ti høns. Det er klart, at tager man ikke sine forholdsregler, så kan man godt komme på afveje. Havne i uhensigsmæssig situationer.

Man kan også godt komme galt afsted, alligevel. Men som hovedregel, så ER sydamerikanere meget venlige og imødekommende mennesker, der kun vil dig det bedste. Og hjælpe dig.

Du kan roligt tage afsted. Men du bør følge nogle uskrevne regler, når du færdes blandt lokale.

Gem pengene væk, hav en lille pengekat med småmønter i lommen
    2 kreditkort, og de skal ikke ligge sammen
    Nødpenge
    Undgå at flashe med kamera
    Glem ur/smykker
    Tag en taxi, hvis du ikke føler dig sikker på gaden, især efter solnedgang
    Spørg på hostellet, de lever trods alt af turister
    osv. Brug din sunde fornuft, men lad være med at gå i panik.

Hvad du skal se, er et meget stort spørgsmål: Skov, ørken, pingviner, hvaler, kakelakker, tango, salsa osv.

Vælg et til to lande

mvh
    Claus

Anonym pernilleida

Hej derude!
    Jeg er en pige på 19 år som tænker at rejse til Sydamerika i to måneder. Jeg vil gerne leve så billigt som muligt, men jeg har altså nogle spørgsmål og jeg aner ikke hvad jeg skal gøre. Jeg ved godt at to måneder ikke er nok så derfor må I hjælpe mig.
    – Hvor mange penge skal jeg tage med til at leve og rejse for derned?
    – Er det overhovedet forsvarligt at jeg rejser alene rundt dernede? Min mor er MEGET bekymret for mig, men hvad synes I?
    – Hvad skal jeg prioritere at opleve dernede?

ALLE gode råd modtages med kyshånd!

Hilsen Pernille

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

hej.
    Forstår godt din mor er bekymert,Når hendes datter rejser ud i den store verden helt alene,Bolivia og peru passer med to månder,med en masse oplevelser,Hvis du rejser to månder i de to lande kan du klare dig for 12000 kr,hvis det er din förste back packer rejse kan jeg anbefalde dig at söge en rejse ven,rart at rejse to når det er förste gang man skal ud i den store verden,men igen mange rejse også alene,hvis du rejser alene,skal du söger for og finde et godt hostel der hvor du starter der ville du möde andre back packer som du kan rejse med,er du til sol og fede strande rejser du to månder i brasilien men det koster nok mellem 15 og 16 tusinden kr lars

Anonym globetrotter

2 måneder? Vælg max to lande! Hvilke kommer an på, hvad du er til! En klassiker er Peru og Bolivia for de fantastiske Andesbjerge (trekkingmulighederne er uendelige), Inkakulturen, out-of-this-world landskaber (Uyuni-rundturen i Bolivia), Titicacasøen, surfing i Peru etc.
    Brasilien er et oplagt valgt, hvis du er til en blanding af storby (Rio, Sao Paulo etc), strande (både nord og syd) og jungle (Manaus), men kræver at du har lidt flere penge mellem hænderne, da det muligvis er det dyreste land på kontinentet. Argentina er også i den dyre ende, men har vanvittigt meget at byde på! Ørken og canyons i nord, vindistrikter og smukke bjerge med super trekking i midten af landet, Buenos Aires med sin vidunderlige tango og fernet branca-kultur, det vilde landskab i Patagonien og Tierra del Fuego, vandfaldene ved Iguazu, etc etc… Det eneste, Argentina mangler, er eksotiske strande med turkist vand og hvidt sand!
    Ecuador har lidt en blanding af det hele; jungle, bjerge, indianerkultur, strande (Galápagos ikke mindst!) og er et af de mindre lande i Sydamerika, så der kan du nå mange gode steder på 2 måneder. Jeg elskede selv Colombia, og er ligesom Ecuador super alsidigt, men med færre turister! Skønne strande på den caribiske kyst, cool byer som Bogotá og Medellín, også masser af muligheder for trekking i Andesbjergene, jungle, KAFFE og vigtigst af alt, så er colombianerne simpelthen de skønneste!
    Der er masser af muligheder, kan du nok se!

Anonym Claus

En gang skal jo være den første, sådan er det jo med de fleste ting her i livet.

Når man ser på antallet, der rejser rundt i Latinamerika, er det altså et fåtal, der kommer ud for alvorlige problemer. Mange af uheldene kan let undgås, hvis man bruger sine sunde fornuft.

Iøvrigt er frygten og angsten for Latinamerika jo baseret på nogle ganske få skrækjagende historier, der er blevet blæst op til noget noget virkeligt farligt.

Vælg evt lande med mindre kriminalitetsrate, Chile, Argentina, Uruguay, det sydlige Brasilien, dele af Bolivia.

Jeg er enig med Lars i, at det er godt at starte turen på et godt hostel, snak med personalet, andre turister om landet, du er ankommet til osv. 12000 til Bolivia og Peru vil kunne gå, men så skal du heller ikke have for mange aktiviteter, der koster lidt.

mvh
    Claus

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

hej claus.
    vi har en masse rejse erfaring og det betyder meget når man rejser rundt,
    Når man er pige og er 19 år tro jeg alle möder er bekymert for ders datter,Hvis du har mod på og rejse alene og du ikke har brug for trykhed hele tiden,er meget ud af til,er du klar til og rejse ud i den store verden hvor du vil laere meget om dig selv og back packe rundt i verden er en uddannelse i sige selv,du vil möde mennesker fra hele verden,du vil opleve en masse kultur,har mödet unge som dig,der skal rejse to månder men ender med og rejse seks månder,da back packer livet er et paradis når man man möder de rigtig mennesker, men også med op og nedtur overtal din mor til og köbe en rejseforsikring og så rejser du ud i den store verden og for en fed ooplevelse,lars

Anonym Claus

Kommer nu an på hvilket forhold man har til sin mor. 19 år så er man i min verden klar til at stå på egne ben og træffe egne beslutninger. Det er ikke 16 eller 17 år, vi snakker om.

Man er myndig som 19 årig, kan få kørekort, stemmeret + en masse andet.

Hvis man ikke skulle tage afsted som 19-årig, hvornår er det så passende???

Kom afsted nu, der findes jo en masse sociale medier, som står en frit for at benytte. + at skype, gør det muligt at ringe til ingen penge.

Sørg for at have det økonomiske i orden, kreditkort, kontanter + forsikring og pas. Resten er ligegyldigt.

mvh
    Claus

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account