This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym IBH

Hejsa,

Min kæreste og jeg skal nogle måneder til Sydøstasien. Vi flyver til Bangkok og derfra videre til Burma. Efter nogle uger i Burma vil vi så gerne tage til Laos med bus (over Thailand) og derfra til Vietnam og Cambodja – ligeledes med bus.

Vil vi komme i problemer i forhold til at vi pt. ingen “ud-billetter” har til nogen af landene?

Vi har vores flybillet tilbage til Danmark fra Bangkok. Vil denne være brugbar i forhold til ovenstående?

Anonym Tine

Ja, det burde være nok for så forlader I faktisk Asien 🙂 jeg er dog aldrig blevet bedt om at vise hjemrejsebillet eller noget på de kanter og jeg har været der tre gange siden 2011 🙂

Anonym Mark

Hej

Jeg mener at der er visumpligt i Laos, Burma og Cambodia, altså I skal købe et Visum hvis I er danske statsborgere for at befinde jer i landet.

Visumfrie steder ville være 15 dage i Vietnam, 30 dage i Thailand og 90 dage i Malaysia.

Jeg er selv i Thailand fra 28. april til 25 maj og igen fra 7-19 juni. Jeg tror ikke at man skal vise returbillet. Jeg viste det ikke da jeg ankom i Vietnam, selvom de også kræver det på Udenrigsministeriets hjemmeside. Men I må jo overveje om det er nemmeste for jer at gamble med tanken om at skulle stå og søge returbillet i lufthavnen for at få lov til at indtræde i landet? 🙂

Håber det hjalp lidt. Hilsen Mark

Anonym Anne Marie

Da vi skulle til Burma, søgte vi visum i Malaysia på ambassaden. Vi kunne dog ikke få lov til at ansøge, før vi både havde en ind- og udrejsebillet til landet. Vi blev derfor nød til at finde en McD med internet, så vi kunne få flybilletterne i orden. Det var i 2011, så jeg ved ikke, om der er sket ændringer siden.

Hvis I har lyst til at læse om vores tur, så er I velkommen til at begynde her (I kan selv klikke videre til de andre indlæg, hvis det har interesse):
    http://annemarieograsmus.blogspot.dk/2011/02/kuala-lumpur.html

Rigtig god tur
    Anne Marie
    Facebook: Two Danes On Tour

Anonym Tine

Jeg var i Burma i okt/nov sidste år og jeg kan anbefale at I søger et evisum, hvis I flyver ind i landet (man kan desværre ikke bruge det over land). I kan søge det her: http://evisa.moip.gov.mm/index.aspx. Jeg gjorde det selv og det var egentlig rimelig simpelt og jeg tror ikke at de skulle bruge en returbillet, men det kan være at jeg husker forkert.

Vi blev i hvert fald ikke spurgt om at vise returbillet i lufthavnen og det er jo tilladt at rejse over land ind og ud af landet og den billet kan man jo ikke altid booke hjemmefra…

Jeg er rimelig sikker på at hvis I har en billet hjem fra Bangkok så burde det være nok 🙂

Rigtig god tur!

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account