Dette emne er tomt.

• Forfatter
    Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /var/www/backpackerplanet.dk/public_html/wp-content/plugins/pmpro-bbpress/pmpro-bbpress.php on line 256
    class="loop-item-0 user-id-0 bbp-parent-forum-100138 bbp-parent-topic-200019 bbp-reply-position-1 odd post-3528952 topic type-topic status-publish hentry pmpro-has-access">
     madsens

Jeg og en kammerat overvejer at rejse en måned rundt i Kina. Turen skulle starte fra ca 20 juni og vare til 17 juli…
      Vi forestiller os at se de “klasiske ting” såsom beijing, shanghai, xian, panda reservatet, sejltur på yangtze mv. og så slutte i Hong Kong.
      Har nogen et turforslag hertil, hvis man selv ønsker at arrangere, eventuelt kun booke fly og bare ,møde op?

Da turen er i juni/juli måned vil jeg endvidere høre om en sådan tur er mulig uden at booke alt hjemmefra, da de ved rejsebureauerne siger at de fleste togbiletter mv. ikke er til af få fat i pga. højsæson. Er dette korrekt , eller blot for at sælge nogle af deres dyre grupperejser?

Og er det overhovedet muligt at finde rundt dernene med de offentlige transportmidler? kræver det at der bookes flere dage i forvejen?

Herover vil jeg høre om det er muligt at arrangere en tur på yangze (3 dage) mens man er dernede eller skal man booke hjemmefra for at være sikker på at komme med?

har andre erfaringer med hvad sådan en tur på ca en måned, med alle omk (vaccinationer, forsikring, fly, lomme penge mv. ) løber op i?

På forhånd tak

Helene

Jeg ville booke i forvejen – det er højsæson der.. togene skal i hvert fald bookes i rigtig god tid.. desuden snakker de altså ikke ret meget engelsk, så det kan være rigtig, rigtig svært at skulle finde rundt derovre, hvis man ikke snakker kinesisk.. bare deres togstationer kan være ret uoverskuelige!
        det kan være mere overskueligt med en gruppetur med fx intrepid – de laver masser af ture i kina, hvor man rejser i en gruppe, og så sørger de for overnatning og transport, men man kan selv bestemme, hvad man vil lave de forskellige steder.

Line

Lad endelig være med at blive afskrækket af, at i ikke kan kinesisk. Jeg har været i Kina 2 gange inden for de sidste to år, og selvom det er svært at kommunikere er det langt fra umuligt. Kineserne er meget venlige, og gør alt for at kunne forstå, hvad du prøver på at sige. Der er også næsten altid en kineser, der taler engelsk på de mange hostels, og de er meget venlige til at skrive sedler for en på kinesisk. Hvilket jo er en kæmpe hjælp, når man fx skal købe togbilletter.

Jeg vil give Helene ret i at det nok er en god ide at bestille togbilletter i forvejen – især hvis i har en stram rejseplan og der er nogle helt bestemte ting i bare vil se. Hvis jeg var jer, ville jeg nok tjekke om lige præcis de togstrækninger i skal køre, er de mest travle.
          Men altså… der er jo også busserne, hvis i har mod på det. Generelt er min oplevelse af Kinas offentlige transport rigtig god, langt bedre end fx Vietnams.

Hvis jeg skulle en måned til Kina ville jeg nok sparre omkring 16.000 op, men så lever man også ret godt der nede og der er plads til en masse oplevelser. Det ville helt sikkert kunne gøres meget billigere.

God tur:)

Anonym

Tog billetter i Kina er ikke svaere at faa fat paa, til en hver tid hoejst en dag foer, der er mange salgsboder i naesten alle byer med tog station ! Ellers tag busen !!
            Juni – August er hoejsaeson for tourister !! de par millioner goer ingen forskel for toget !!
            Den rigtige hoejseason er omkring det kinesiske nytaar, hvor ca. 225 mill. rejser frem og tilbage paa bare 3- 4 uger !! Med venlig hilsen fra en der bruger 150- 200 rejsedage om aaret i Kina !

GCT

Man kan sagtens bare møde op. Juli er absolut IKKE højsæson, den ligger omkring kinesisk nytår, samt omkring 1. maj og 1. oktober. Juli – august er heller ikke højsæson for udenlandske turister, den ligger i april-maj og september-november.

Om det er nødvendigt at booke tog i forvejen afhænger meget af hvilken afgang du vil med. Det vil ofte være nemt at få billet selv til samme dag, omend nogle afgange, som Beijing – Shanghai kan være bookede på de bedre pladser. De nye D-tog er supergode, og ofte er det ikke nødvendigt at tage de dyreste pladser – selv de billige siddepladser er komfortable. En tommelfingerregler er, at skal du langt på en populær rute så book i god tid, skal du rejse en kort distance kan du ofte få billet samme dag.

Mht. Yangtze, så kan en tur meget nemt bookes mens du er her. Man kan stige på bådene flere steder, men det mest almindelige er, at tage fra Chongqing til Yichang, eller den anden vej. Både i Chongqing og Yichang kan billetter købes ved kajen, men man kan også booke igennem et lokalt bureau, hvor der ofte er en eller flere engelsktalende. Der findes mange forskellige selskaber der sejler på floden. Victoria er de dyreste og mest luksuriøse, men meget amerikansk prægede. Dertil findes der nogle koreanske og japanske firmaer, samt en række kinesiske. De kinesiske er de billigste, og ganske udemærkede.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account