This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym msg123

Hej

Jeg er igang med at planlægge en lidt impulsiv tur til Sydøstasien her senere på foråret. Min plan indtil videre hedder Vietnam, Cambodia, Laos og Filippinerne.

Jeg kunne egentlig bare godt tænke mig at høre nogle input omkring steder at besøge, ting at lave osv. Man kan selvfølgelig læse sig til det meste, men det er nu rart at høre rigtige menneskers erfaringer.

F.eks. Ved jeg at Angkor Wat i Cambodia og Vang Vieng i Laos er værd at besøge, men hvad kan man ellers foretage sig i disse lande?

En anden ting er min tidsplan. Jeg har ca. 2,5 – 3 måneder til rådighed. Indtil videre tænker jeg 3 uger vietnam, 2 uger Cambodia, 2 uger Laos og 3 uger Filippinerne = i alt 10 uger. Er det realistisk? Og er tiden fornuftigt fordelt mellem landene?

Alle input og råd er velkomne 🙂

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

Hej
    De svar du har modtaget fra claus sidder lige i skabet,
    Når man back packer möder man mange mennesker og mange gange er det de mennesker man möder og rejser med der skaber en fed oplevelser og steder at se.Kan Anbefalde dig pala wan på på fillipnerne.
    Vanang vien i laos og luang prabang er nogen rigtig gode steder,selvom det ikke er det samme som for år tilbage det samme med vitenam,cambodia,lars

Anonym Claus

Smag og behag er jo vidt forskellig. Vang Vieng ville jeg ikke bruge lang tid på. At sejle halvfuld ned ad Mekong-floden på et bildæk, siger mig ikke så meget.

Laos er der muligt at besøge Phonsavan med de mystike krukker, sejle op ad Nam ou floden, besøge Luang Prabang, se store grotter, der var en vigtig del af Vietnamkrigen, 4000 øer i det sydlige osv

Cambodia har jo Ankor Wat, som jo bare er er en enkelt (dog stort) tempel i hele området omkring Siam Reap. Der er jo massevis af templer, sejltur på Mekong, strandområde omkring Sihanoukville, øde områder omkring Kratie – muligt at se elefanter, delfiner osv.
    Smage mad, møde venlige lokale osv.

Det afhænger meget af, hvad du selv synes kunne være fedt at opleve. For nogen er det bare fedt at stene på en strand i 3 uger, andre skal der helst ske noget mere.

For mig er 2 uger i Vietnam nok. Det betyder, at jeg ikke kommer til at se det hele, men det er heller ikke meningen. Til gengæld synes jeg, at Cambodia og det nordlige Thailand var steder, som man godt kunne bruge lang tid.

Så din tidsplan er bestemt realistisk. Du kan ikke se hele Vietnam på 3 uger eller Cambodia på 2, men du kan se de største seværdigheder og få et godt/skidt indtryk af landet.

mvh
    Claus

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account