This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Backpackers Online

Der er som om alle rejser rundt i Asien i øjeblikket. Jeg kunne godt tænke mig at rejse rundt 8 måneder i Afrika.

Jeg vil gerne på Safari og prøve at komme på trek. Derudover er jeg helt åbent men vil gerne møde nogle andre kulturer.

Er der nogen der har rejst i Afrika, der har nogle forslag til hvilke lande jeg skal besøge.

Hej
    Jeg har rejst i Uganda for et par år siden, det var dog ikke på egenhånd men med min familie for at besøge en anden del af min familie der kommer fra Uganda.Jeg er selv temmelig hvid og min Ugaderfamilie temmelig sorte. Hvis du rejser i Afrika kan du godt regne med at mange vil råbe efter dig især “muzugo” der betyder hvis på lugada. De mener det ikke negativt, men man kan godt blive lidt overvældet i starten. Ellers er Uganda et godt og sikkert ( efter Afrika standart) at rejse i. Jeg har en kanon sød fætter der hedder Andrew og hvis du kommer til Kamapala tror jeg gerne han vil hjælpe dig lidt rundt i byen. så mail hvis du vil vide mere…
    Hilsen
    Ina

Hejsa.

Jeg har rejst i Sydafrika i november 2002, og jeg kan varmt anbefale det! Jeg var på safari i Krüger…5 dage, vi kørte selv i lejet bil, hvilket bestemt er det fedeste, men du kan også komme på arrangerede ture.
    Vi havde arrangeret hele turen vis internettet, og det viste sig at være en god idé at booke overnatningerne på forhånd.
    Overnatninger er ikke specielt dyre…..

Jeg var også i Cape Town og omegn, og det er et af det smukkeste steder jeg nogen siden har været!
    Især en tur til Hermanus og se hvaler, en tur til Simons Town og se pingviner, og en tur til Franschhoek og se på vingårde er oplevelser man ikke skal snyde sig selv for!!

I selve Cape Town er udsigten fra Table Mountain simpelthen fantastisk og et absolut must i klar vejr!

Sydafrika er generelt meget billigt at være i….især mad er billigt!

Mht. farer….vi oplevede ikke noget, og jeg mener at hvis man ellers rejser ledsaget sin sunde fornuft, så skulle der ikke ske noget. Hold dig orienteret via andre rejsende og guidebøger (de sidste har dog ofte en tendens til at overdrive).

god tur!
    Anne

Anonym Anonym

Jeg har ikke selv været i Afrika – endnu, jeg skal afsted om et par uger. Men alligevel vil jeg stærkt råde dig til ikke at tage afsted alene….

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account