This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym thaslam

skal til Borneo til næste år og vil gerne vide, hvor lang tid det tager at komme fra

Tawau til Sandaka
    fra Sandaka til KK
    (evt. Tawau til KK)
    KK til Miri
    (evt. KK til Brunei)
    og fra Miri til Kuching

med busser osv. overejer nemlig at købe nogle billige flybilletter gennem Air Asia, men gider kun hvis det er nogle lange ture 🙂

Anonym DanielJohansen

Jeg synes at huske Tawau til KK er omkring 10-12 timer, du kører mere eller mindre over Sandakan som er halvvejs hvorfor de tager omkring 5-6 timer.
    Kuching til Miri er 14 timer.

Correct me if I’m wrong..men gætter på at du spørger til Miri fordi du vil besøge Gunung Mulu. Hvis det forholder sig sådan skal du lige have for øje, at det ligger temmelig afsides og det betyder at du enten skal flyve derud eller bruge ti timer på en langsom båd opad floden, foruden selve turen til Miri altså.. Taler dig slet ikke ud af det, bare husk at planlæg din tid efter det:)

I modsætning til så mange andre steder var min oplevelse af tiderne passede ret godt med hvad selskaberne selv opgiver.. Husk en fleece eller lignende, da air condition er the next big thing blandt mange lokale, griner:)

Anonym Tine

Hmm, måske kunne det være at jeg bare skulle flyve noget af vejen 🙂 heldigvis har jeg jo Air Asia 🙂

Ja, vil gerne besøge Gunung Mulu og the Niah Cave (men de ligger i samme park ik?), anede faktisk ikke at de lå så langt ude, det er da godt at vide 😀
    Hvem kan man flyve med? synes ikke lige jeg kunne finde nogle lavprisselskaber som flyver der ud 🙂

Hehe, tror generelt det er blandt asiater 😉

Anonym DanielJohansen

Malaysia Airlines har nogle gange afgange, men mener altså også der er nogle mindre selskaber og som har flere afgange..men kan ikke huske det.. Prøv MASwings. Du kan ikke flyve direkte til Mulu, hvis du vil dertil med fly skal du først flyve til Miri og derefter fra Miri til Mulu.. Udover måske den sidste tur synes jeg slet ikke der er grund til at flyve. Infrastrukturen er fantastisk i forhold til hvor i verden du befinder dig og du ser en masse mere af landet når du kører over land.. Tag de længste ture over nætter og resten i dagstimerne hvor du kan nyde udsigten:)

Jeg ved ikke noget om hvor Niah Cave ligger:(

Anonym Anonym

awesome, tak!
    jeg må jo bare se på hvad jeg synes, vil da også gerne køre i bus nogle af turene, men kunne godt onde mig selv lidt at flyve til Miri og Mulu 🙂

Hvor lang tid vil du mene at man skal bruge i Mulu?

Anonym bb

Vi har i sommer rejst rundt på Borneo i 2 uger. Vi bestilte billetter i januar og flere af flyvningerne med air aisa var gratis, der skulle kun betales afgift. Andre billetter kostede mellem 70 og 160 kr, incl skat, så jeg tror ikke det kan betale sig at sidde i en bus.
    Vi var på mange gode ture bla til Turtle Island, Unkel Tam jungle, Ibanfolket m.m Ture vi selv bestilte og sparede rigtig mange penge

Anonym DanielJohansen

Det er ikke nødvendigvis af økonomiske årsager man tager bussen:) Du ser landet på en helt anden måde og mener altid man skal gøre det et par gange på en rejse..det giver et helt andet indtryk. Mener især man bør gøre det et sted som Borneo der på fremragende vis bliver sat i scene på en bustur, når komforten så er i top er der intet at klage over:)

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account