This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Rikke/Dennis

Hej, vi er et par som til efteråret rejser til asien i 2,5 månede:-)
    vi skal ca. 4 uger thailand, 4 uger vietnam og 2 uger filippinerne.
    er der nogle der har en go rute til disse lande?
    vi vil gerne starte i thailand, da min kæreste skal på dykker kursus her, det bliver nok på koh lanta!
    vi vil opleve en masse som bl.a. dykning, jungletur, kultur osv:-)

tak:-)

Anonym backpacker2002

Jeg ville helt klart lave om på længden i Vietnam og Filippinerne! Og det er jeg ikke ene om at mene, da alle backpackere jeg møder på min vej, bliver skuffede og ærgelige over Vietnam! Alt for mange turister, og skuffede over seværdighederne! Men nord Vietnam er klart et besøg værd, specielt Sapa og Hanoi! Risterrasserne i Sapa er noget af det smukkeste jeg set! I Fillippierne har man de lækreste strande og super dykning! Og mange mange øer, hvor ingen turister kommer! Øerne palawan (dog en del turister her, men absolut et must), og Pandan Island med Apo Reef som et super dykkersted ca en time i båd derfra!!! Noget af det bedste dykning på disse kanter! Risterrasserne i Nord Filippinerne er også et smukt område at besøge!
    Thailand har jeg aldrig været begejstret for, så der må andre vejlede jer:-) God tur!!! Er selv i Malaysia lige nu, en tur på et ½ å i Asien er ved at være slut….

Anonym Anonym

Jeg er absolut ikke enig i ovenstående. Vietnam er helt sikket 4 uger værd – tilbragte selv 1 måned der. Sapa og Hanoi er ganske rigtig et besøg værd. Dalat er ligeledes et besøg værd – tag en tur på 5 dage sammen med et par Easy Riders på motorcykel – det er bare super. Sejl rundt i Mekong-deltaet – det kan også anbefales. Jeg skal helt sikkert tilbage.

Anonym Ida morell

Jeg synes alle tre lande er hele rejsen værd! Thailand er selvfølgeligt blevet meget turistet. men et godt tip er at se øerne koh chang og koh samed. De er ikke lige så overrendte af turister som nogle andre. Og når i nu skal til Lanta, så må i ikke gå glip af Railay beach ved Krabi. De lokale er simpelt hen så flinke, og det er som en ø. Hvis man er til adventure, skal man prøve at klatre der. Hvis I får tid, skal I selvfølgeligt osse op Nord på til Chang Mai, hvor man kan komme på en masse ture fra. Som trekking, elefantridning, regnskov og en masse mere. I Vietnam kan I jo tage landet fra nord til syd. Sapa er virkeligt flot. Hoi an – super hyggeligt, og alle de andre steder. jeg var aldrig selv på phu cok, som er en Ø ud for Ho chi min city. Den skulle være fantastisk.
    Fillippinerne er også super fedt. Der ville jeg helt sikkert også anbefalde palawan, sm jeg oplevede som meget antituristet. Og så er der boracai, som er utrolig flot, men meget turistet. Nord på er også meget flot med rismarker, men minder om sapa. God tur!

Anonym Rasmus

Jeg er meget enig i 1. svar.
    Jeg har været i Vietnam 3 gange, den ene af 40 dages varighed. Og ja, Vietnam er et fantastisk land med billige priser, flinke folk og gode oplevelser..
    Men men.. jeg har lige haft min første tur til Filippinerne, havde kun 18 dage, men det var uden tvivl noget af det fedeste, flotteste osv i Asien.. Og vi ærgede os med det samme over længden af opholdet.. så hvis det var mig ville jeg skære en uge af Thailand og vietnam og smide det over på Filippinerne.. Som de ovenstående vil jeg også sige “thumbs up” for Palawan!! Og især snorkle med hvalhajer og se vulkanen nær Legaspi er også et hit, hvis sæsonen er til det…

Anonym Lise Gehrt

I thailand kan jeg varmt anbefale at tage op til Chiang rai, hvor I finder den gyldne trekant. den gyldne trekant er punktet hvor de tre lande Myanmar, Laos og Thailand, kun adskilt af mea kong floden. det er en kæmpe oplevelse på kulturelt og natur mæssigt.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account