This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym s10ne

Hej Jeg overvejer at rejse rundt i Asien til sommer i ca. 5-6 uger, hvilke lande bør man priotere, og er der en “rute” som mange backpackere følger?

Anonym Magnus

Hej
    Mange backpackere flyver t/r til Bangkok og rejser rundt i Thailand, Laos, Cambodia og Vietnam. 5-6 uger er for kort tid til alle landene, for så kommer du til at bruge meget tid i bus. Jeg vil foreslå dig at nøjes med to, f.eks. Thailand og Laos eller Thailand og Cambodia. Nordthailand er spændende og derfra kan du rejse til Laos. Du kan enten rejse sydpå gennem Laos eller tilbage til Thailand. Transport er nemmere i Thailand og vejene er langt bedre. Hvis du VIL mange steder han er det en god ide at flyve og det er ikke voldsomt dyrt hvis du shopper lidt rundt.

Koh Chang i øst-Thailand er et dejligt sted, men tjek vejret før du tager dertil, det kan være meget vådt i regntiden. Der fra kunne du tage til Cambodia, den sydlige grænseovergang. Brug ikke tid i Ko Kong (Cambodia) hvis du kan undgå det – det er et hul i jorden. Mange backpackere tager en hurtigbåd til Sihanoukville, en strandby med godt natte liv.

Kommer du til Cambodia bør du besøge hovedstaden og Siem Reap. Templerne der er flottere end de fleste andre steder i Asien.

Anonym marianne

Hey
    5-6 uger er meget kort tid. Er du sikker på at du ikke kan få lidt mere tid? Ellers vil jeg foreslå dig det samme som magnus. 2 lande max, endda måske kun 1. Jeg skal personligt 2 måneder til Thailand til sommer.
    Jeg har været der et par gange før og boet der, men synes stadig at der er utrolig meget jeg ikke har set.
    Et godt tip nu hvor du sikkert skal til Bangkok, så tag og brug jysk rejsebureaus service kontor + hotel. der er danske folk der kan hjælpe med alt fra gode råd til billetter videre osv. og så er det uden for det helvedes Khao san road.
    Vh Marianne.

Anonym Shu Lei Gen

Kina, burde vaere en selvfoelge… men ! der er saa meget i Kina, saa 5- 6 uger er for lidt !!
    Asien er et meget gammelt og kulturrelt omraade, hvor hvert land giver “noget for pengene” med gammelt som ny historie.
    Men for din egen sikherhed, skal du nok tage fra Indien og east over.
    N.B. !! sommer mnd. er regntid for store dele af asien, men der finder omraader der er toerre
    mvh.
    Shu Lei Gen

Anonym Rasmus

Hejsa. Hvis du kun har 5-6 uger og gerne vil opleve meget på kort tid ville jeg købe en retur billet til Bangkok.
    Herfra ville jeg så tage til det nordlige Thailand, sejle ind til Laos og rejse ned gennem landet. Kryds grænsen til Cambodja og rejs derefter ind til Vietnam. Du starter jo sydpå men er nemt at komme til Hanoi. Herfra ville jeg købe en billet med http://www.airasia.com tilbage til Bangkok.. Hvis tiden er for knap kan man også bare krydse fra Laos til Vietnam ca midt i Vietnam og derved få lidt tid til strandferie i den anden ende..

Anonym s10ne

Hey

Tak for svarene. Jeg er nu blevet rimelig opsat på at tage til Thailand, Vietnam, Laos og Cambodia, men hvis der ikke er nok tid, vil jeg priotere Thailand først. Er der nogen der ved hvor i Thailand det er bedst at dykke?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account