This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym brixen_dk

Hej med jer
    Min kæreste og jeg skal 2,5 måned til sydamerika fra november

vi overvejer at tage en rute der hedder start i Buonos Aires
    ned sydpå – derefter med bus ( Bamba experiences) fra Buonos Aires til Lima
    fly Lima – Quito videre til Galapagos
    og derfra til Cuba…

Nogen som har erfaring med booking af f.eks. Machu Picchu, Galapagos
    + om det kan betale sig at tage buss pass igennem argentina til Lima??
    Ser frem til at høre fra jer

Anonym Claus

Jeg vil anbefale jer at droppe Bamba experiences. Jeg kender dem ikke, men det er jo langt billigere selv at finde en bus. Og også mere udfordrende.

Der findes både luksusbusser med ekstra benlængde, benstøtter aircondition osv. + de alm busser med åbne vinduer.

Tager I med Bamba experiences kommer I næppe til at møde lokale, men det er måske heller ikke meningen.

Machu Pichu ligger jo i Cuzco, og begge steder er et af Perus vigtigste tursitattraktioner. Der betyder, at der vil være mange turister, men også at der vil være mange udbydere.

Jeg vil anbefale jer at tage til Cuzco og så booke derfra.

Mvh
    Claus

Anonym Thomas

Tak vores jeres svar

tror os vi droppe for meget forudbestiling da det nemt kan blive lidt stressende..
    Bamba experiences er os ret dyr ca.10000 per person på en tur fra BA til Lima..

Claus;
    Hvordan bestilte du bus billetter – over nettet? eller tog du ud til en terminal
    Har du en strækning hvor du evt. kan huske prisen, mere for at sammenligne :))

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

hola.
    ikke noget at book alt for meget. koster for meget, mange gange kan i lave en god deale når i når frem.
    Hvis i har planer om at rejse i syd Argentina så kan jeg Anbefalde Torres del paine, tjek det ud. lars

Anonym Aventyr

Jeg har været i Cuba, Ecuador, Peru og Bolivia, så lidt af vejen kan jeg hjælpe.
    Inca Trail kan klart anbefales, altså at tage på det fire-dage lange trek til Machu Picchu! Hvis I ikke allerede helt har fast lagt ruten, vil jeg også anbefale saltørkenen i Bolivia og Titicaca søen (grænsen mellem Bolivia og Peru)! 🙂
    Jeg har selv været i Ecuador to gange i sammenlagt tre måneder og jeg elsker landet! Jeg har dog aldrig været på Galapagos, da det aldrig har passet ind i mit budget (det er på min to-do-liste når jeg bliver rig pensionist 😉 ). Men det skulle efter sigende være helt fantastisk. Der er urolig mange ting at se i Ecuador, så for mit vedkommende er det ikke nødvendigt at skulle batale alle de penge, når man tænker på, hvor meget man kunne opleve andre steder for de penge. Der er rig mulighed for både by, jungle, kutur og strandoplevelser i Ecurdor!
    Cuba er super fedt og helt sig selv, så det skal I glæde jer til!

Anonym Claus

Helt enig med Lars. Køb en guidebog (Lonely Planet eller South american Handbook) og find ud af undervejs, hvilke steder i gerne vil se. Og så er det bare om at tage på busstationen og købe en billet. Nogle gange kan der være flere udbydere til samme destination, så det er bare om at shoppe lidt rundt.

Prisen afhænger jo af, hvor luksusiøs bussen skal være. Men fra 2-4 USD/timen.

mvh
    Claus

Anonym Kia

Hej. I skal hverken booke inca trail i forvejen eller busbilletter.. Lige så snart i kommer til Cusco står folk i kø for at sælge jer et inca trail, så er det bare at vælge og vrage. Og på samme måde med busserne. det er super nemt.

Da jeg var i Argentina havde vi kun sat 3 uger af, men endte med at blive der i 5. Så sæt helt sikkert lang tid af til dette land. Og i bliver nødt til at tage ned til Bariloche i syd argentina. Det er et af de smukkeste steder jeg har været. På på 1004 et super fedt hostel på 1004 etage-.

Galapagos er meget dyrt men alle pengene værd.

Anonym Thomas

Hej Kia
    Mange tak for dir svar

Vi vel helt sikkert kigge nærmere på Bariloche, da vi skal til El Calafate og derfra nord på igen

så det er klart en mulighed 🙂

Mvh Thomas

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account