Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3533482
     ronron

      Hej
      Er der nogle der har et godt forslag til en ruten fra Bangkok gennem Cambodia (Angkor Watt) og gennem Vietnam op til Ha Noi?
      Og måske hvad jeg kan opleve af spændende ting på vejen gennem de 2 lande?

      #3533594
       Anonym

        Mange tak for svaret! der var mange ting jeg kunne bruge af det du skrev. Det ser ud som om i ikke kommer til at kede jer 🙂 god tur!

        #3533581
         Sidsel Marie

          Hey 🙂
          Lyder faktisk lige præcis som den rute som mig og en veninde skal ud på til efteråret ? Vi har planlagt at starte ud med at tage ned langs kysten i Thailand og så bruge nogle dage ved kysten og så ved Rayong og Koh Samet. Du kan via en bus fra Rayong komme til Chantaburi og derfra til grænseovergangen Aranyaprathet. Vi planlægger at komme forbi Angkor Watt, Siem Reap, den flydende landsby, sejle på Mekong, besøge en af nationalparkerne sydvestpå, strandene ved Sihanoukville, Phnom Penh (besøge projekt der arbejder med gadebørn osv.) og derefter sejle på Mekong til Vietnam. Ho Chi Micnh-city + område, Mekong deltaet, Hue (kongeby), Da Nang (strand), Hanoi og Halong Bay selvfølgelig. Men prøv at tjek lonelyplanet.com, wikitravel.org og så stjæl nogle ideer fra rejsebureauernes ruter… Jyske rejsebureau har et punkt, der hedder rejs-selv hvor du kan finde inspiration og råd til transport ? 😀 eller snag på kilroy og andre rejseblogs 😉

          #3533666
           ronron

            tak kammerat 🙂

            #3533662
             Knud H

              Jeg sidder lige i Hanoi i forbindelse med mit arbejde, skal så til Buon Me Thuot for at arbejde i 3 uger, det er 4. gang jeg er i Vietnam, var på ferie i august sidste år sammen med fruen. en pragtfuld ferie. Vi startede i HaNoi, den obligatoriske tur til Halong Bay, med flyver til Da Nang, hvor vi boede i Hoi An, en dejlig by ved havet. Derfra gik turen til Buon Me Thuot, hvor vi var en tur ud i “bushen” og overnattede i en “langhytte” en hytte på stolper, uden nogen form for morderne faciliteter, noget af en oplevelse! Vi var også en tur på elefant ryg rundt i området. Vi var også på en endags vandretur i bjergene, en rigtig frilands tur. Det skal nævnes at vi havde hyret en guide til disse ture i højlands området. Efter denne fri lufts tur gik turen til Ho Che Ming City, med en enkelt overnatning, og videre til Can Tho, hvor vi oplevede Mekong floden med flydende marked, som også er en oplevelse. Det er nok den anden vej rundt for jer, men oplevelserne i højlandet må i ikke gå glip af. En gang Vietnam altid Vietnam. Rigtig god tur.

              #3533663
               Knud H
              Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

              Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

              © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

              Log ind med brugernavn & kodeord

              eller    

              Glemt dine oplysninger?

              Create Account