This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym dellevejle

Hej i dejlige og erfarne backpackere!

Så har mig rejsepartner og jeg endelig fået planlagt vores rute, til vore rundrejse i SØ asien og ønsker at høre jeres mening, om den er acceptabel eller et no go; Starter i Thailand (Nord) –> Laos — Vietnam –> Cambodja –> Thailand (Syd) –> Malaysia –> Singapore –> Bali –> Fillipnierne.

Er der evt. nogle lande, som I ville tilføje eller undvære? Og hvad synes i om rækkefølgen? Og sidst men ikke mindst, er der nogle lande der har nogle specielle visumregler?

Tak på Forhånd

Anonym Anonym

Hej

Mega fed rute først og fremmest.

For at kunne sige om ruten er acceptabel eller et no go, så kræver det, at vi ved, hvornår I skal afsted, og hvor lang tid. Umiddelbart ville jeg sige 5-6 måneder på sådan en rute. Derudover skal I nok have undersøgt, hvornår monsunen rammer de enkelte lande. Det bliver svært at ramme Indonesien og Fillippinerne, uden at I får monsun et af stederne. Hvis det var mig, ville jeg springe over Fillippinerne eller Indonesien i denne omgang.

I kan se alle visumreglerne på udenrigsministeriets hjemmeside. Umiddelbart er det kun Vietnam, hvor I skal søge til på forhånd. Der er lidt uklarhed om visumreglerne til Thailand pt, så der bør I nok kontakte ambassaden. Ved de øvrige lande kan visum opnås ved ankomst.

Anonym Magnus

Jeg er enig med ovenstående om, at 5-6 mdr ville passe godt til din rejseplan. Visumregler kan du læse om på de enkelte ambassaders hjemmesider. Tidligere har man fået 14 dage ved indrejse i Thailand over land, men det kan have ændret sig. Den thailandske ambassade i Phnom Penh er notorisk dårlig – langsom visumbehandling, lange ventetider og bestikkelse hvis du vil vente mindre. Få evt et thailandsk visum til den sidste del af jeres rejse i Thailand på en ambassade i Laos eller Vietnam.

God rejse!

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account