This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym apa

hejsa
    Jeg rejser til Bangkok om en uges tid og har to maaneder der inden jeg flyver hjem fra bangkok igen.
    jeg vil gerne besoge laos, Vietnam og cambodia ogsaa.

jeg taenker paa at tage fra Bangkok og derfra ind i Laos videre til Vietnam og derefter ned til Cambodia og til slut ind i Thailand for at se sydthailand.
    – Er den rute fornuftig eller bor jeg tage en anden rute?

– Ligeledes ville det vaere super laekkert med lidt erfaringer vedr. ting jeg bare maa se, meget gerne andre ting end de populaere turist ting som alle besoger.

Haaber paa en masse svar og en masse inspiration

paa forhaand tak

Anders

comeawaywithme

Ruten er såmænd fornuftig nok, det er mere tidsplanen der ikke er det…. Som minimum vil jeg sige at du skal bruge 1 md i Thailand, 14 dage i Laos, 1 md i Vietnam og 10-14 dage i Cambodia. Jeg ville nok vælge et land fra hvis jeg var dig. Ellers kommer du bare til at rushe gennem det hele og kun se overfladen af de 4 lande. Ellers ville jeg bruge en måned mere, hvis det var en mulighed.

Highlights; Lao: Luang Prabang, Vientiane og 4000 Islands. Vietnam: Sapa, Halong Bay, Hanoi, Hoi An, Dalat, Nha Trang, Mui Ne, Mekong floden nede sydpå. Cambodia: Siem Riep og Ankor Wat, Phnom Phen og Sihanoukville. Thailand: Chiang Mai, Chiang Rai, Pai og Mae Hong Son i Nord. Koh Tao, Krabi, Phi Phi, Koh Pan ghan i syd. Kanchanaburi og River Kwai, og Ayuttaya i det centrale Thailand. Hvilket selvfølgelig er langt mere end man kan nå på en måned i Thailand.

God tur.

Anonym globetrotten

Jeg er enig. Hvis du absolut kun har 2 måneder foreslår jeg: brug Bangkok som springbræt til Laos (2 uger), Vietnam (1 måned) og Cambodja (2 uger). Thailand var for mit vedkommende det mindst interessante og det er uden tvivl det mest turistede! Vietnam er helt forunderlig, Laos totalt laidback og Cambodja en oplevelse, især Angkor Wat! Folk tilvælger ofte Thailand pga strandene, men her kan både Vietnam og Cambodja være med! Og Laos har lige så meget party som Thailand, prøv bare at tage til Vang Vieng!

Anonym jakobsenpernille

Jeg er lige kommet hjem fra Cambodia og Vietnam. Vi havde 2 uger i Cambodia og 1,5 mrd i Vietnam ( men tror godt det kan gøres på 1 mrd – men heller ikke mindre). GLÆD dig til Vietnam – det er et FANTASTISK land! og snyd ikke dig selv for en tur med easy rider igennem the central highland – det var vores bedste valg at tage 4 dage bagpå motorcykel fra Nha Trang til Hoi An… det var så FEDT!

Anonym none

Det kan ikke lade sig gøre at rejse fra Vietnam til Laos fra Dien Bien Phu, eller måske kan det godt lade sig gøre, men så skal man være noget mere tålmodig end jeg & to canadiere da vi ville den vej. 🙂 Fik bare afvide at det kunne man ikke, sådan. hehe

Kan også kun sige Vietnam WOW det land vil du elske, ja på ryggen af en mc er at anbefale, har du nerverne så kør selv, så er du mindre afhængig, bare tænk dig om hvordan du kører, de regler du har lært i DK gælder ikke derude, de har andre regler selv om det ikke virker som om de er, Jeg kørte selv på en Minsk 125cc, Fra Sapa til Nha Trang, fantastisk rejse… 🙂

Se evt billederne på min side, http://www.tersing.com

Anonym Anonym

Jeg var af sted i vinteren 2007-08 i syv uger, Laos, Vietnam og Cambodia. Bangkok var kun mellemstation, og Thailand kan man altid nå. Laos er hittet, tag nordpå væk fra den værste turiststrøm til Muang Khoa over Luang Namtha, lej en cykel og kør ud i det blå, en tur ned ad floden fra Muang Khoa til Nong Khiaw og videre til Vang Vieng, men lige præcis i Vang Vieng sidder turisterne i rispuder i cafeer på hovedgaden og ser Friends dagen lang på DVD på storskærm. Det kan absolut undværes. Tag til Luang Prabang i stedet, og hovedstaden Vientiane er meget hyggelig og laid back, ligesom resten af Laos. Flyv videre herfra til Vietnam, evt. Hanoi og begiv dig ned ad kysten, Da Nang og Nha Trang er gode udgangspunkter for knallertture, eller som Tersing skriver, lej måske en kværn og tag den et stykke vej ned i landet. Hanoi og Saigon er meget hektiske, men skal opleves. Provinsen er meget mere afslappet og jeg tror det er her man skal bruge tiden. Det er et fantastisk smukt land, men man skal sortere og dosere.

Cambodia, tja Angkor Watt og tjek om Bokor Hill Station er åbnet igen. Det var turens højdepunkt, ruinerne af en gammel fransk koloniby på toppen af et bjerg, men det er ikke sikkert, man kan komme derop mere. Siahnoukville er ikke noget at skrive hjem om, hvis du spørger mig, for mange turister og halvkedelige strande.

Anonym Anonym

He he jeg lejede den ikke, men købte den, til en pris af 300 us, billigt for mig, og ham jeg købte den af griner endnu, men fed oplevelse. hehe så er det heller ikke så vigtigt at passe ekstra godt på den, som hvis den var lejet. 🙂

Anonym Thomas

Bokor Hill Station var ihvertfald lukket i begyndelsen 🙁 Tag evt. bussen fra Kampot til Kep og derfra til Rabbit Island. Tag evt. én overnatning. Pragtfuldt

Anonym Thomas

Bokor Hill Station var ihvertfald lukket i begyndelsen af februar 2009….

Anonym Keven

Ved at tråden på nuværende tidspunkt er ret gammel.. Jeg tager denne tur (måneder) til feb, så ville høre om nogen har nogen ideer angående visum? Så vidt jeg har læst mig frem til får man 14 dage i alle landende og mulighed for at forlænge med 14 dage (så en måned) i vietnam.. er dette den rette opfattelse?

Mvh Keven

Anonym Tersing

Visum, tager ca 1 uge at få,(Vietnam) du sender bare dit pas rekomderet til ambasaden her i dk, vedlagt frankeret kuvert til retur.

Du kan få det ved grænsen til Laos, for 50 usd fra Nong Khai”thailand”

Tersing

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account