This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Claus

Hvis du vil have mere end de 15 dage, du får ved grænsen til Vietnam, skal du søge om det på forhånd. Det kan du passende gøre, når du alligevel er i Bangkok. Det foregår på ambassaden. Medbring pasfoto og kopi af pas.
    Du kan også vælge at gøre det her i DK, men det er bare billigere at gøre det i Østen.

Ruten ser ok ud.

Du skal sørge for at have nødpenge med! Dvs 100-120 USD, som du gemmer forskellige steder i rygsæk og på dig selv. Disse penge må du KUN bruge, HVIS du ryger i akut pengemangel. Dvs ved tyveri, automaten stejker eller plastikkortet knækker. osv.

Medbring to plastikbetalingskort i tilfælde af det ene bortkommer eller ikke virker, har du et andet.

Så vil jeg anbefale at du tager lidt USD eller Euro med til at starte på. Måske 500 USD eller 300 Euro. Det bestemmer du selv.
    Det koster jo lidt at hæve på kortet, 30,- + et mindre gebyr fra banken.

mvh
    Claus

Anonym Theis

Hej Thomas
    Det lyder som en kanon tur…skal selv på den samme rute i maj:-) jeg har læst i et par bøger at det IKKE er muligt at få visum ved grænseovergangene fra Laos til vietnam og at man derfor skal få lavet det i Bangkok, jeg har tænkt mig at få lavet et der så løber fra ca. 4-5 dage før jeg endeligt regner med at være i Vietnam, for på den måde har jeg lidt råderum ang. min rute planlækkning.
    Go tur
    Theis

Anonym Thomaskc

Jeg tager afsted til sydøstasien fra den 1. februar til den 19. april, og har dermed ca. 2 en halv måned, hvor jeg gerne vil rejse i bus og tog, igennem Thailand, til Laos, til Vietnam, til Cambodia, og tilbage til Thailand igen.

Jeg har læst mig til at man får 30 dages visum ved indflyvning til Thailand, og 15 dages visum ved indkørsel til Laos, Vietnam, Cambodia, og Thailand.

På nettet virker det som om der er lidt delte meninger om hvad det smarteste er at gøre mht. visum.
    Så jeg ville høre om det er rigtigt at man ved landegrænserne til Laos, Vietnam, og Cambodia, kan købe sig til et længerevarende visum? Hvis jeg f.eks skulle have lyst til at blive længere end 15 dage i Vietnam…
    Eller er det noget man skal ordne i Bangkok, eller hjemmefra på ambassaderne?

Jeg ville også lige høre jer der har erfaring med at rejse i disse lande, om dette ellers virker som en mulig rute, tidsmæsigt, da jeg helst kun vil rejse med bus og tog, og undgå fly.

Altså: Thailand, Bangkok (op til det nordlige) – Laos – Vietnam (Hanoi og ned gennem landet) – Cambodia – og tilbage til Thailand

Og så lige til sidst, hvad gør man med penge? Skal jeg veksle meget hjemmefra, eller er der mange pengeautomater rundt omkring dernede?

Håber i kan hjælpe mig med alle disse spørgsmål 🙂

Mvh,

Thomas

Anonym Thomaskc

Tak for svarene, der er meget god information der 🙂

Ved i om der er nogle problemer med at rejse tilbage ind i Thailand med bus/tog, når jeg nærmer mig hjemturen fra Bangkok, eller får man ligesom de andre steder 15 dages gratis visum?

Og også god tur til dig Theis.

Thomas

Anonym Stephanie

Hey Thomas jeg skal selv på samme tur nu her i slut jan start feb. Og min transport er nattog fra bangkok til chiang mi, derfra videre med tog el bus igennem laos til Hanoi.
    Når jeg kommer til hanoi kan man få en åben bus billet, som så kan føre dig ned igennem vietnam. ( som man ofte kan købe på det hotel man er på) Også er planen at tage på en lille MC tur når jeg er kommet til syd vietnam, med noget der hedder easyride!
    Fra vietnam tager jeg så på en bådtur ind i cambodia. Og jeg er ikke helt sikker på hvad planen er med turen fra cambodia – thailand :/ Men regner igen med at tage bussen ind i thailand!
    Min kollega har selv taget turen og rådgivet mig hvorrdan det er bedst at rejse med transport og med visum!
    Men det skulle være meget nemt at bestille bus billetter på de hoteller man bor på!
    Men man finder jo ud af det når man kommer derned 🙂
    Go tur til dig 🙂
    Stephanie

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account