This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym sifire

Er ved at planlægge 4 måneders rundrejse i Asien – med fokus på Thailand, Cambodia, Laos og Vietnam – men absolut med åbent sind for øvrige destinationer.
    Jeg lander i Bangkok i begyndelsen af januar og har så godt og vel 7 uger inden jeg skal mødes med nogen i Krabi, hvorefter jeg så igen har ca 7 uger til fri rejse.
    Har I nogle (blot løse) forslag til ruter, så jeg når at se så meget som muligt og udnytte visumperioderne uden at skulle flyve (alt for meget i hvert fald) mellem destinationerne for at nå til mit aftalte møde i krabi 🙂

Anonym vietnam-rejser.dk

Hej sifire

Mit forslag vil lyde således.

Du ankommer til Bangkok, tager et fly med det samme til Hanoi i Vietnam.
    Rejser ned gennem Vietnam 4 uger, rejser med båd/bus fra Vietnam til Cambodia, hvor du ser Sihanoukville hvis du har lyst til det, derfra til Phnom Penh, og Siem Reap. Derfra tager du bus/fly til Bangkok, eller laver stop undervejs, og rejser sydpå til Krabi.

Når du har mødtes med vennerne, kan du rejse på egen hånd til gennem Thailand og ind i Laos, hvorfra du flyver tilbage til Bangkok og hjem.

Eller du flyver fra Bangkok til Laos efter har have mødtes med vennerne, og rejser gennem Laos og Thailand til Bangkok, hvorfra du rejser hjem.

Det var et lille foreslag, men det kan selvfølgelig sættes sammen på andre måder også.

Venligst Kenneth
    Vietnam-Rejser.dk

Anonym Anonym

tak, altid dejligt med nogle inputs 🙂
    øhm – jeg har læst mig til at der ved indrejse i Vietnam kræves fremvisning af gyldig udrejsebillet inden visum udløber – tæller en tog/bus/båd billet ud af landet eller er det kun flybilletter der godtages som validt udrejsedokument?

Anonym Claus

Jeg vil foreslå, at du tager et par dage eller tre til at se Bangkok. Og så tager nordpå til Chiang Mai, Rai, Pai osv og ser vandfald, trekking, minoritetsgrupper. Herfra videre mod Laos.
    Det nordlige har en masse historie omkring Vietnamkrigen, store grotter, sejlture, billig mad venlig befolkning, ned til Luang Prebang og Phonsavan og herfra via Vinh til Vietnam.
    Gør nogle stop, Hué, Sapa, Halong Bay osv. Tag til stranden i Mue Né inden du fortsætter til Saigon. Besøg evt Mekongdeltaet. Ind over grænsen til Cambodia. Gamle ruiner, rystende historie om et af de værste diktaturer i SØ-Asien i 70érne, Ankor Wat, strand i Sihanouville retur til Thailand.

De resterende 7 uger vil jeg anbefale dig at tage til Burma. Et fantastisk land, som ikke er overrendt af turister. Billigt og en meget venlig befolkning. Overvej også Malaysia. Lidt dyrere end de øvrige SØ-lande.

mvh
    Claus

Anonym Tine

Jeg vil forslå at du tager en rute a la Kenneths forslag. Du kan selvfølgelig også tage en slow boat til Laos fra Bangkok og så rejse til Vietnam hvorfra du evt tager et fly til Krabi og så kan du efterfølgende rejse op gennem Thailand og smutte forbi Cambodia inden din hjemrejse. Selvfølgelig kan Claus’ rute også lade sig gøre, men du kan let bruge 1,5 måned i Vietnam og 14 dage i Laos samt i Cambodia, så det kommer vel lidt an på hvordan du vil rejse. Jeg vil forslå at du tager dig god tid om at komme rundt, så du virkelig kan komme i dybten med de forskellige lande. Det tror jeg at du vil blive glad for 🙂

Burma er også en rigtig god mulighed også (har ikke selv været der, men har næsten kun hørt godt om det). Hvis du tager dertil, så skal du søge om visum (4 ugers visum) i Bangkok. Jeg ville dog lige holde lidt øje med situationen dernede, for pt er der uroligheder i det vestlige Burma og det kan måske sprede sig, men er sikker på at Burma er et fantastisk land 🙂

Anonym Claus

Efter at have siddet 10-12 t på en flyrejse, vil jeg foretrække at slappe lidt af med at flyve. Ideen med at flyve straks videre, man er ankommet til et nyt land, forstår ikke. Så kunne Sifire ligeså godt have købt en billet direkte til Vietnam.

Og Bangkok har masser at tilbyde, kongepaladset, Chinatown, sejltur på floden, forskellige markeder osv. Når du har så god tid som 7 uger, så prøv at tage med toget eller bussen. Ikke falang/turistbusserne, men dem der afgår fra busstationerne. Det er da det, der er med til at forme rejsen. Og ikke bare en masse sightseeing.

Jeg har nu aldrig hørt om en slowbåd fra Bangkok til Laos, men fra det nordlige Huay Xai kan man tage med en langsom båd til Laos.

Det er selvfølgelig individuelt, hvor lang tid, man kan bruge på et land. Og hvad man iøvigt får dagene til at gå med. Man k a n bruge 1,5 mdr i Vietnam, men mindre kan også gøre det. Jeg brugte under 3 uger og havde det fint med det. Jeg så ikke det hele, men det var heller ikke formålet. Nogle rejser til Cambodia, men det eneste, de oplever er Siem Riep og Ankor templerne. Selvom landet har en masse andet at byde på.

Alle de ting, jeg har remset op, er kun forslag og ideer.

Og så mht Burma. Man k a n søge om visum i Bangkok, men det lader sig også gøre i Singapore eller London. Jeg har været i landet på et tidspunkt, hvor der var store demonstrationer og uroligheder i Yangon. Det var dog ikke på noget tidspunkt et problem, da jeg først var kommet til landet. Det er altså sjældent at hele landet står i flammer, men selvfølgelig skal man lige holde et øje åbent.Tjek evt Airasia.com.

mvh
    Claus

Anonym Tine

Mente nu også slowbåden fra Huay Xai. Ja, det er selvfølgelig individuelt hvor langt tid man vil bruge. Jeg kan godt lide at komme godt i dybten med landene, som jeg besøger. Derfor skriver jeg mit forslag, så hun evt kommer til at tænke lidt over hvad hun helst vil 🙂

Anonym Anonym

Tusind tak for jeres rigtig gode bud 🙂 Dejligt med nogle konstruktive forslag, som man kan braine videre på.
    Tror ikke det bliver til mere end 2-3 uger i vietnam, og vælger nok at benytte mig af toge og busser, for at se så meget af naturen og øvrige omgivelser som muligt.
    Endnu en gang tusind tak for gode inputs 🙂

Anonym vietnam-rejser.dk

Vær obs på at toge og busser ofte køre om nattet mellem feks. Hanoi – Hue/Hoi An og Hue/Hoi An – Nha Trang osv. Så det er nok begrænset hvor meget du kan se.

Venlist Kenneth
    Vietnam-Rejser.dk

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account