This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Kaysø

Hej folkens.
    Jeg overvejer meget kraftigt at tage en backpacker tur til Thailand her om et par måneder, da det jeg læser om landet virker positivt. Det virker som et perfekt land at starte ud med sit første backpacker-eventyr.
    Problemet er at jeg intet kender til landet (stortset). Derfor ville det være lækkert med at par ruteforslag som skal tage udgangspunkt i at jeg vil have omkring 1 måned til rådighed. Jeg ligger ud i Bangkok med et par overnatninger, og ellers er alt åbent. Nord, syd, evt. naboland, whatever.
    Hvordan ville jeres 1-måneds rejse i Thailand og omegn se ud? 🙂

Et ekstra spørgsmål: Hvordan er mulighederne for at få ændret sin flybillet hjem, hvis man beslutter sig for at tage hjem tidligere eller blive en uge ekstra?

På forhånd mange tak! 🙂

Anonym Kasper

Hej,

det er også et godt land at rejse i. Men der er, som du også selv skriver rigtig mange muligheder alt efter hvilke interesser du har. Derfor bliver følgende noget overordnet:

Udover at opleve Bangkok (du må sige til hvis du gerne vil have noget inspiration til hvad der er at se i byen), kan du se nogle af de ting der er i området. Ayutthaya hvis du er til historie. Så er der Kanchanaburi som også kan klares på en dag. Ikke langt fra Bangkok er der det flydende marked i Amphawa. Fra Bangkok er der så mulighed for at tage til den nordøstlige del af landet. Du kan evt. starte i Khao Yai nationalpark, inden du så rejser videre nordøst på. Her kan du tage til Nakhon Ratchasima. Det er en af de større byer i Thailand, hvor der ikke er så mange turister. Herfra kan turen gå videre østover (undervejs kan du besøge Phanum Rung som er en stor samlilng Khmer ruiner), til Surin, Ubon, og Khong Jiam, som ligger skønt hvor Mon- og Mekong floderne mødes. Et fantastisk flot område, hvor der også er mulighed for at krydse floden til Laos. Herfra kan turen gå videre nord på, evt.helt op til Chang Rai/Chiang Mai, hvorfra du kan flyve til e sted med en god strand (evt. via Bangkok).

Det var et forslag. Et andet kunne være, fra Bangkok at rejse op gennem det centrale Thailand (evt. med toget) til Sukhothai, hvor du også vil kunne opleve en hel del historiske bygninger. Herfra videre op til steder som Mae Sot, Mae Hong Son og Pai. Alle steder som er på ‘the tourist trail’, men hvor der skulle være gode muligheder for at opleve naturen (har ikke selv været der). Igen kan du hertage til Chiang Mai/Chian Rai, og her flyve videre til et sted med en god strand.

Har du spørgsmål er du selvfølgelig velkommen til at skrive igen.

Anonym Magnus

Om du kan ændre din billet – og hvor meget det koster – kommer an hvilket billet du har, og hvor du har købt den. Du er generelt bedre stillet, hvis du køber en fleksibel ungdomsbillet gennem f.eks. Jysk Rejsebureau eller Kilroy – eller hvis du køber billetten direkte hos flyselskabet. Læs betingelserne grundigt ved køb af billet, da de varierer meget. Hvis du kun vil flytte hjemrejsetidspunktet med en uge, kan det næppe betale sig i forhold til hvor meget ekstra, det kommer til at koste dig – plus besværet med ændringen.

Jeg synes, Nordthailand er mest interessant, men få fat på nogle bøger om Thailand og lad dig inspirere. God rejse!

Anonym Anonym

Mange tak for svarene! Andre må dog også gerne byde ind med forslag.

Jeg kommer her med nogen lidt mere konkrete ideer til hvordan jeg forventer at rejse rundt, så specielt dig Kasper (som lyder til at have stor kendskab til landet), men også andre kan være lidt mere konkrete.
    Jeg vil ligge ud med at par dage i Bangkok, derefter nordpå. Her er Chiang Mai et af de mål jeg har udset mig. Rejsen dertil vil formentlig foregå med tog (er det nemt at bestille på stedet i Thailand?). Hvad vil være oplagt at se på vejen derop til? Jeg forventer at bruge omkring en uge i området omkring Chiang Mai.
    Derefter sydpå via tog/fly. Formentlig til områderne omkring Krabi/Phi Phi til noget afslapning og ø-hop. Her forventer jeg ligeledes at opholde mig i en uges tid.
    Dermed er der lidt over en uge tilbage i tidsplanen som kan fordeles.
    Overordnet set: Bangkok – Chiang Mai – Krabi/Phi Phi – Bangkok.
    Hvad vil i foreslå den uge der er til overs skal bruges til på denne rute?

🙂

Anonym Kasper

Hej,

beklager det sene svar. Du har jo nok nu allerede fået planlagt din tur. Men som udsgangspunkt kommer det nok også an på hvad du selv har mest lyst til. Altså holder du mest af storby ferie, natur- eller bade ferie. Der er masser af muligheder alle tre steder.

Mvh.

Kasper

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account