Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3500048
     Backpackers Online

      Jeg skal i min sommer ferie på vandretur til Skotland, hvor vi skal gå ca. 20 km hver dag – i ca 10 dage !!
      Hvor stor rygsæk skal man tage med, kan beregne det ud fra noget ?
      – Vi er 2 piger der skal gå – så telt mm. vil blive delt i mellem os.

      #3500049
       Backpackers Online

        Det umiddelbare svar er naturligvis ikke til meget brug, men pak så lidt som muligt.

        Ellers vil jeg regne med, at i skal have en 40-50 liters rygsæk.

        Nu ved jeg ikke hvor hårdføre i er, men prøv at holde den samlede vægt på cirka 10 kilo.

        God tur.

        #3500050
         Backpackers Online

          Det kommer selvfølgelig an på så meget, men hvis det er en tur på ti dage hvor i skal have telt, sovepose, kogegrej, osv. med vil det nok være en rygsæk på 60-70 liter du skal på udkik efter. Det drejer sig selvfølgelig om kun at tage det med man ikke kan undvære, men det er altid bedre at have en sæk der er lidt for stor, end en der er lidt for lille. Dels er bæresystemet ofte bedre på større rygsække, og dels er den nemmest at bære hvis ikke der er ting spændt udenpå (som er en fristelse hvis sækken er for lille). Husk naturligvis også at prøve mange forskellige rygsække inden du køber for at finde den der passer netop dig bedst, og så er det også en god ide at gå nogle ture med den (pakket, evt. med vand, bøger eller lignende) inden i tager afsted. Det vil gøre udbyttet af turen langt større (specielt de første par dage) hvis du er vant til at bære 15 kg på ryggen, og du vil have større overskud til at nyde det smukke landskab du er rejst så langt for at se. (10 kg er nok lige optimistisk nok hvis i skal have telt med).
          God tur !!!

        Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

        Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

        © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

        Log ind med brugernavn & kodeord

        eller    

        Glemt dine oplysninger?

        Create Account