This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym paciphae

Min kæreste og jeg planlægger at tage til Kina og evt. et naboland i ca. 5-6 uger næste sommer. Planen er umiddelbart at rejse rundt med offentlige transportmidler og bo på hostels, guest-houses eller andre relativt billige steder. Vi vil gerne se både by og land, men primært kultur og natur. Vi regner ikke med at planlægge andet end flybilletterne på forhånd.

Jeg kan ikke helt finde ud af hvilken type rygsæk vi bør investere i. Jeg går ud fra at en vandrerygsæk er passende. Eller kan vi nøjes med gode rejserygsække, eller evt. kombineret vandre- og rejserygsække fx fra Osprey, som jo er væsentligt billigere end almindelige vandrerygsække? Og hvor store bør rygsækkene være? Vi er også interesseret i at rygsækkene kan bruges til andre lignende ture rundt omkring i verden…

Min kæreste er knap 2 meter høj og meget spinkel. Han får nemt ondt i nakken. Findes der rygsække der kan forhindre at han skal leve af smertestillende piller på halvdelen af turen?

Øvrige tips til turen er velkomne!

/Camilla

Anonym Jesper Jensen

Allerførst – i kan SAGTENS bruge alle 5-6 uger i Kina. Hvis i vil andre steder hen vil jeg anbefale et i rejser syd på til Vietnam og afslutter rejsen med nogle dages badeferie.

Rejsen i Sydkina byder på fantastisk natur, forskellige folkeslag m.m.

Jeg vil anbefale at i begge tager rygsække på 50-75 liter med. Det skulle være tilstrækkeligt, når i rejser om sommeren.

Om rygsækken hedder rejse- eller vandrerygsæk er ligemeget bare den passer godt til jer.

Med hensyn til din kæreste, så tag butikken hvor i køber ind med på råd. Spørg også om hvordan i får indstillet rygsækken så den passer bedst muligt, det kan ofte afhjælpe ondt i nakken.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account