This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym none

Hej.

Jeg står og skal til Thailand i tre uger, og jeg skal derfor have købt mig en rygsæk. Men da jeg aldrig har prøvet at backpacke før, har jeg ingen forstand eller erfaring med det.

Jeg er 160 cm høj og vejer 45 kg.
    Hvad størrelse skal jeg gå efter?
    Og er der nogen mærker, der er bedre end andre?

Hilsen Carina Camilla

Anonym tln

Hej Carina Camilla

Det kommer an på hvormeget du regner med at skulle slæbe rundt på den. 😉

Jeg ville nok råde dig til at tage ned i en lokal butik og få kikket på hvilken rygsæk der passer bedst til din ryg.

Husk at pakke fornuftigt når nu du skal afsted. Det er ikke svært eller dyrt at få vasket i Thailand.

Vores pakkeguide
    https://www.backpackerplanet.dk/magazine/article/index.asp?page=113&intArticleID=212

de bedste rejsehilsner

Torben Linnemann Nielsen

P.s. vi glæder os til at høre mere om din tur 😉

Anonym Mads Andersen

Deuter laver nogle gode billige rygsække, og de fleste forhandler giver gode råd , find så den taske der passer og kig på brugt market, der findes mange flotte og billige sække der.
    Min kærste på din størelse havde en 65L til et helt år, og brokkede sig i ny og næ over vægten, men for 3 uger kan du bare pakke løs.

Men hvis jeg var dig ville jeg gå efter en trolly model. nogle af de nye har stropper på så man i nødstilfælde kan lave den til rygsæk og bære den. Men du skal jo nok ikke ud og treckke med din rygsæk. 99,9% af gangene bliver du kørt lige til døren ellers skal du kun gå nogle få 100 meter. og det er ikke besværet vær, med brug af tid til at finde en der sidder godt.

Rigtig god tur

Anonym none

Hej Torben.

Tak for dit svar.

Jeg ved godt, at man skal prøve en rygsæk, inden man køber den. Det var bare for at få en fornemmelse, sådan så jeg nogenlunde ved, hvad jeg skal have, når jeg skal ned og købe den. 🙂
    Jeg har fået at vide, at en rygsæk på 55 l – 65 l skulle være meget passende.

Jeg siger desuden mange gange tak for pakkelisten!

Carina Camilla

Anonym tln

Hej

Mon ikke 55 l. er stor nok til 3 uger. Men hellere pakke for lidt end for meget. Jeg har prøvet at stå i Nepal med hvad der føltes som 2 ton på nakken. 😉

De bedste rejsehilsner

Torben Linnemann

Anonym ThomasG

Rejser p.t. i Nordthailand hvor jeg rejser som backpacker. Jeg kan li’ at trekker, whitewaterrafter m.v. Maaske kan vi moedes? Hvor er I/du nu?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account