This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Kathrine…

Hej!

Jeg skal have købt mig en rygsæk til når jeg skal på en 4 måneders rundrejse i Nepal, Tibet, Vietnam og Cambodia.

Hvilke ting skal sådan en kunne? Er det fx vigtigt at der er regnslag til?
    Hvor stor skal den være (jeg tænker 65 – 70 ltr?)

Jeg har haft kig på en kvindemodel fra Bergans til 1600 kr og en anden kvindemodel fra Gregory til 2.399 kr? Kan det betale sig at give 800 kr mere for den fra Gregory (det mente ham i butikken selvfølgelig at det kunne)?
    Det skal lige siges at jeg har problemer med nakken og let får ondt i hovedet pga. af det – hvilket der selvfølgelig også skal tages stilling til når det gælder rygsæk.

Hilsen Kathrine

Anonym Claus

Størrelsen er helt fin, lad være med at slæbe hele tøjskabet med, når du skal afsted, man kan altid købe derude.

Et regnslag er en god ide, men en sort sæk kan også bruges. Det er ikke det afgørende.

Du skal prøve forskellige modeller i forskellige butikker, og den skal selvfølgelig kunne justeres i lænd, ryg, skuldre osv. Når du har problemer med nakken, skal du jo også tænke på at pakke rygsækken rigtigt. Det tunge skal ind mod kroppen og være nederst. Det er ikke ryggen, der skal bære sækken, det gør du i lænden.

Prøv evt at søge på nettet på samme model, man kan nogle gange være heldig at spare penge.

mvh Claus

Anonym DanielJohansen

Selvfølgelig an på hvor svære dine nakkeproblemer er og hvor du starter din rejes, kan du overveje at købe tasken derude. De kopier jeg har set fra Vietnam har været virkelig godt (og billige!). Deuter backpacks er vidst ret populært at kopiere i hele verden, og The North Face plejer også at være til at støve op i Vietnam og Thailand. Købte en North Face 40 ltr taske for omkring 80 kr. Kvaliteten var fantastisk og havde ingen problemer med den i de tre måneder jeg rejste med den.. Jeg købte den i sidste øjeblik og havde ikke tid til at lede ordenligt, så du kan sikkert sagtens gøre det billigere (specielt i Vietnam).. God rejse:)

Anonym norsker

Jeg har en dame-model fra Haglofs på 65 liter, som har været med mig rundt i verden de sidste fem år, og jeg har nogle gange savnet at rejse med en mindre rygsæk – især i varmere lande, hvor man ikke har brug for så meget tøj. Min søster har en Haglofs på 55 liter og det ville jeg også vælge, hvis jeg skulle købe en i dag.
    Personligt ville jeg sagtens kunne klare mig med en 40-50 l. rygsæk til Asien.
    Jeg har selv ryg/nakke problemer, og det kan virkelig anbefales at investere i en, der sidder godt på ryggen.
    God tur!

Anonym Manna

Nu ved jeg ikke om du har købt din rygsæk, men som Claus siger, er det vigtigste at du får prøvet den i butikken! Det er helt klart det vigtigste, hvis du bare køber en brugt eller en andre anbefaler, kan det være den ikke sidder godt, så du får ondt i skuldre, nakke eller den ikke kan spændes godt nok ind osv. osv. Så PRØV dem.
    Og så er det også ret vigtigt, at du køber en kvindemodel, når nu du har problemer i skuldre/nakke-området allerede, da kvindemodeller sørger for at få lagt det meste af vægten (hvis ikke alt) på lænden, hvor kvinder er stærkest (mænd er generelt stærkere i skuldrene).
    Nu ved jeg ikke hvor høj/stor/stærk du er, men da du er pige, vil jeg faktisk ikke anbefale at købe en større end 55 liter. Det har man ikke brug for (for det meste), man ender altid med at pakke efter størrelsen og så finder man let ud af at man har rigeligt med plads. Også hvis man skal på telt/sovepose/liggeunderlags-tur, der er fin plads!
    Jeg har en 55 liter kvinderygsæk fra Cerrotorre til 1200, som jeg er super glad for, fordi den sidder helt perfekt på mig og har den rette størrelse. Mærket er ikke så kendt, men for mig er det kvaliteten der tæller, jeg vil ikke betale ekstra for et mærke.
    Men du skal ud at prøve nogle forskellige og se hvad der passer til dig ;D

Anonym Manna

Nu ved jeg ikke om du har købt din rygsæk, men som Claus siger, er det vigtigste at du får prøvet den i butikken! Det er helt klart det vigtigste, hvis du bare køber en brugt eller en andre anbefaler, kan det være den ikke sidder godt, så du får ondt i skuldre, nakke eller den ikke kan spændes godt nok ind osv. osv. Så PRØV dem.
    Og så er det også ret vigtigt, at du køber en kvindemodel, når nu du har problemer i skuldre/nakke-området allerede, da kvindemodeller sørger for at få lagt det meste af vægten (hvis ikke alt) på lænden, hvor kvinder er stærkest (mænd er generelt stærkere i skuldrene).
    Nu ved jeg ikke hvor høj/stor/stærk du er, men da du er pige, vil jeg faktisk ikke anbefale at købe en større end 55 liter. Det har man ikke brug for (for det meste), man ender altid med at pakke efter størrelsen og så finder man let ud af at man har rigeligt med plads. Også hvis man skal på telt/sovepose/liggeunderlags-tur, der er fin plads!
    Jeg har en 55 liter kvinderygsæk fra Cerrotorre til 1200, som jeg er super glad for, fordi den sidder helt perfekt på mig og har den rette størrelse. Mærket er ikke så kendt, men for mig er det kvaliteten der tæller, jeg vil ikke betale ekstra for et mærke.
    Men du skal ud at prøve nogle forskellige og se hvad der passer til dig ;D

Anonym kimp

Jeg rejser også med en 65l haglofs kvindemodel
    Den er god, men for stor.
    Hvis jeg skulle købe en ny, ville jeg prioritere, en uden sidelommer. Den bliver nemt for bred og det giver problemer i busser og toge.
    Den har en slags coatning på indersiden af det nederste rum, som skulle gøre den vandtæt og det er et stort minus.
    Da jeg rejste rundt i Asien, hvor luftfugtigheden er høj, var jeg nød til at tømme rummet hver aften. Det fugt der var i tøjet var nok til at det begyndte at lugte muggent efter kort tid i det rum.

Som skrevet i tidligere svar, er der mange billige rygsække at købe i østen, så det vil være spildte penge, at købe den hjemmefra.

kim

Anonym Jacob Christensen

Super god tråd som jeg lige faldt over på Google. Den vil jeg henvise til, når jeg får spørgsmål om hvad der er vigtigt at tænke over, når man skal vælge en god rygsæk.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account