This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym astrid19

Hej hej!!
    Min veninde og jeg skal rejse jorden rundt på små seks måneder med stop i bl.a. Aus., NZ og USA.
    Rejsen starter til januar, men jeg har allerede nu været i gang med at forhøre mig i forskellige butikker omkring en passende rygsæk.
    Da det er første gang jeg ska rejse, er det svært for mig at vurdere hvilken rygsæk jeg har brug for.

Alle ekspedienterne i de mange butikker har været rigtig søde til at forklare og hjælpe mig. Men nogle gange står man også med følelsen af, at de bare gerne vil sælge den dyreste rygsæk.

Forleden dag forhørte jeg mig på en Haglöf til 1800 kr., ekspedienten mente at den helt klart ville være mest oplagt, for som han sagde “ville det jo være surt hvis f.eks. lynlåsen pludselig gik i stykker, som det kunne ske ved en billigere model.”

Er det rigtigt? Jeg er med på, at man får mere kvalitet for penge, men som jeg har læst i andre oplæg har folk købt rygsække til langt mindre og været meget tilfredse, har jeg ret?

Jeg er bare meget i tvivl, for rygsækken skal jo holde til mange flyrejser, slid, lynlås-åbninger osv. i et halvt år.

Hvad skal jeg gå efter?

-Astrid

Anonym astrid19

Hov glemte lige at spørge om størrelsen af rygsækken – er det fint nok med en 60 liters?
    Jeg har nemlig hele tiden været mest opsat på en 65 liters, for at have mere plads, men hvad vil passe bedst til et halvt års rejse?

Anonym Anonym

Jeg købte en relativ billig rygsæk til min rejse i sin tid, en model til 60 l. af et eller andet ukendt mærke. Den holder stadig, men jeg vil gerne have en ny nu, den er mør den gamle. Jeg klarede mig fint med 60 l til 4 mdr i Asien, der var selvfølgelig også varmt. Måtte sende noget vintertøj hjem. Godt råd: Lad være med at pakke til mere end 1 uge, man bruger ikke ret meget tøj, og det er til at vaske overalt hvor man kommer, som regel. Ellers gør en lille pose med vaskemiddel godt i en oppakning til hvis man står og mangler fx undertøj. Så vidt jeg kan se er mærket Lowe Alpine bedst til prisen, og et poulært mærke. Har fået anbefalet denne hjemmeside http://www.travelshopone.com/, de sælger tyske og australske mærker til gode priser.
    God rejse

Anonym jonas
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account