This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Cheesedudle

North Face er helt klart et go, hvis du vil have en rygsæk af god kvalitet.
    Hvis du kun skal være væk i 3 måneder, behøver den dog ikke være særlig stor.

Du kan sagtens lade dig gå med en 50L eller mindre.
    Kommer selvfølgelig an på hvor meget du har tænkt dig at slæbe med og med hjem igen.

Jeg rejste rundt i Asien med en North Face Creston 65L, hvilket var en super rygsæk, meget behagelig og robust.
    Har dog fået solgt den og istedet skaffet mig en North Face Base Camp Duffel 42L til min næste rejse, da den er mindre og mere kompakt.

Mit råd er at skaffe dig en NF. Dem kan man ikke gå galt med i byen.

Anonym Louise

Jeg er stor tilhænger af Haglöfs, men North Face har helt klart også nogle gode rygsække.

Anonym Louise

Ja, vil helt klart også anbefale dig at tage i en butik hvor du kan prøve dem fysisk og finde den der passer bedst til dig. Det er vigtigt at den sidder godt ind til ryggen og godt til omkring hoften, således at vægten bliver overført til hofte og ryg mest muligt. Det er rarest hvis det meste af vægten bæres på hoften.

Derudover synes jeg også det er rart hvis man kan komme ind i rygsækken fra bunden og/eller midten, således man ikke skal have det hele ud førend man kan få fat i noget af det der ligger nederst.

Anonym Tine

Jeg bruger også Haglöfs og er glad for den. Du skal ikke vælge efter mærke, men efter hvordan de sidder på dig. Gå ind i en spejder sport eller lignende og prøv et par rygsække for at finde den der sidder bedst. Det er dumt at spare på rygsækken, hvis det går ud over comforten

Jeg har en på 55 L og der er masser af plads i. Jeg skulle også til steder hvor en tyk jakke var nødvendigt, så du kan sagtens klare dig med mindre, Cambodia og Laos er jo varmt 🙂

Anonym LisbethFriis

Gå ind i en fysisk butik og prøv dig frem.

Det vigtigste er, at rygsækken sidder godt på din krop og passer til din kropsbygning og højde. At den kan spændes fornuftigt til, så vægten kommer ind til kroppen.

50 l er fint…man er tilbøjelig til, at slæbe for meget med, hvis man har mere plads end det.

Om den hedder det ene eller det andet er ligegyldigt.

Du kan ikke have tøj med til 3 måneders forbrug, så nøjes med at pakke til 1-1½ uges forbrug (vask eller få vasket undervejs). Prøv at finde det frem og se hvor meget/lidt det fylder. Efterlad de store badehåndklæder hjemme og lad dig nøjes med små, tynde, som tørrer hurtigt.

Jo mindre du kan pakke, jo mindre at slæbe på. Og du kan altid købe lidt tøj undervejs…de render jo heller nøgne rundt i Cambodia og Laos 😉

Hvis du har råd til det, så investér i en smule velegnet tøj (hurtigt tørrende, smudsafvisende m.m.). Bl.a. North Face, Häglöffs og Fjällräven har meget godt.

Anonym Bisgaard

Hej, er ny som backpacker, og skal på en 3-måneders rejse til Cambodja og Laos.
    Ved slet ikke noget om hvor stor sådan en skal være, eller hvilke mærker der er gode, så hvis der er nogen der kan komme med nogle gode bud, skal I have mange tak! 🙂
    Vil gerne have købt rygsækken herhjemme fra inden jeg skal afsted, da jeg rejser med et bureau.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account