This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Daizz

Hej

Er ved at lægge sidste hånd på planlægningen af vores bryllupsrejse til sommer, hvor vi blandt andet har 7 dage i Kenya.

Vi regner med at tage en 4-dags tur, som indeholder Masai Mara og Lake Nakuru, men vi skal jo også have noget at lave resten af ugen. Derfor håber vi, at der er nogen derude, som kan udveksle lidt erfaring.

Hvor lang tid bør man bruge i Masai Mara? Vi kunne jo sagtens bruge 2 hele dage i parken i stedet for blot 1, som den oprindelige plan er.

Hvilke andre nationalparker vil I foreslå, at vi besøgte? Vi har kigget på Aberdare og Hells Gate, som kunne være et naturligt stop på ruten mellem Lake Nakuru og Masai Mara. Men er det bedre at bruge mere tid på Masai Mara?

Nogen der har nogle alternative foreslag med udgangspunkt i nairobi

Anonym Anne

Hejsa

Jeg vil helt klart anbefale Masai Mara – og mere end en dag. Jeg var afsted 3 dage med rejsetid, og det synes vi, var passende.
    Lake Nakuru er bestemt også smuk, her havde vi 1 dag, og tror absolut ikke, at man ville kunne få mere tid til at gå.
    Jeg har hørt, at Ambroselli skulle være super flot også – og så kan i jo få et kig til Kilmandjaro, hvis vejret altså er godt.
    Hells Gate var vi også, her brugte vi et par timer, her kan du simpelthen ikke bruge længere tid. Ja den er flot og special, men ikke særlig stor.

Hvis jeg var jer, ville jeg tænke over, at i kun har 7 dage, hvor der altså vil gå rigtig meget tid med transport! Priotering!
    Skulle jeg anbefale noget i Kenya (boede selv i Nairobi, som ikke er noget specielt), så ville jeg tage flyet til Lamu, som er helt specielt samt en tur til Masai Mara. Og desuden vil jeg selvfølgelig kigge lidt rundt i Nairobi (pas på jer selv) og måske få en guidet ‘tur’ i afrikas største slum – Kibera. En super oplevelse.

Anonym preciousesther

Nu ved jeg ikke om jeg er lidt sent på det men check lige denne hjemmeside de har forskellige pakker, http://www.realityexplorers.com/gal.php
    og tur til jer

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account