This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Millaen

Hej!
    Er der nogen der har erfaring med safari i Tanzania?
    Jeg vil gerne på en billig men god safari. Overnatning i telt er helt i orden.
    Er der nogen som har prøvet de safari Jysk rejsebureau tilbyder? Og kan de anbefales?

Anonym A

Hej.
    I efteråret 2007 var jeg på safari i Tanzania, og min erfaring er, at hvis du vil på en safari som varer flere dage skal du ikke vælge Mikumi, da den er for lille til flere-dags-safari. Jeg ville tværtimod vælge en som Arusha eller Serengeti, da de er noget kun størrer. 🙂
    Vi var desværre ikke på safari igennem Jysk Rejsebureau, men udfra hvad jeg kan se, synes jeg det ser ud til at være nogle fine safarier de tilbyder, og prisen er cirka den samme, som vi betalte en af de lokale for vores safari. 🙂
    Håber det har hjulpet lidt, og at du kommer på safari, for det er en rigtig god oplevelse. 🙂

Anonym Anonym

Jeg vil helt klart anbefale dig at tage til Arusha og købe din safari – det er det ultimative safari-mekka! 🙂
    Der er masser af bureauer, og jeg kan kun forestille mig, det er billigere at købe dernede end bestille det på forhånd.
    Jeg vil også anbefale dig at tage til Serengeti, Masai Mara, Lake Manyara eller Ngorongoro krateret.
    Det med telt, ville jeg være lidt påpasselig med, jeg møste nogle piger, der havde haft uventet besøg af en hyæne (de slap heldigvis godt fra det) om natten i deres telt. Den gik heldigvis sin vej, da de begyndte at skrige – men hytter er nok sikrere! 🙂

Anonym Millaen

Okay. Mange tak skal I have. Jeg havde egentlig hørt fra en pige fra Holland, at man skulle booke safarien i god tid over nettet. Men hvis man kan tage til Arusha og finde en med det samme er det jo lige så smart. Og så har jeg måske mødt nogle flere som kan fortælle mig om det med at ligge i telt. 🙂
    Camilla

Anonym Anonym

hej:)
    jeg var på den mest VIDUNDERLIGE safari ved denne tid sidste år..!! som andre har skrevet vil jeg også anbefale dig at købe den i Arusha. du skal dog være opmærksom på at der er rgtig mange der også udnytter dette og snyder dig så tag aldrig imod tilbud på gaden og lignende.. hvis det er findes der turistkontorer med Black-lists over de “falske” bureauer.
    jeg og min veninde købte den gennem “viktoria Expeditions” og det ku ikke være meget bedre!! har anbefalet dem til flere og alle har væet så glade for dem..!! de ligger lige ved et populært backpacker-hotel (“Meru House Inn” ikk fancy men fint nok)..
    de var så søde og vi havde den bedste guide (Omi) vores tur var 6dags.. det var vi ret glade for.. den skal i hvert fald mindst være 4 dags synes jeg!! vi var i følgende nationalparker: Arusha NP, Lake Manyara, 2 dage i Serengeti, Ngorongoro og tarangire. det var så fantastisk. man kommer helt tæt på og jeg har i hvert fald omkring 1000 closeups fordi man bare ikke kan styre sig.. det er bare en fed oplevelse!!:)
    vi gav 960$ pr person (ca 5000kr) incl alt for de 6 dage, hvilket er helt udemærket ift hva vi undersøgte. det er mange penge, men det er så meget alle pengene værd!! fordi vi kom i regntiden ville de ikke sende os afsted i telt som vi ellers havde regnet med, men vi endte med at få luksus-lodge-turen for telttursprisen.. ret vildt! 🙂 men tror nu også det er en fed oplevelse i telt!!
    håber du kan bruge mine råd, hvis det er har jeg et par billeder fra safarien ligende, hvis du ville se nærmere.
    skriv endelig igen hvis der er andet du vil vide..
    rigtig go tur! mange hilsner fra signe.:)

Anonym Iben

Hvis du skal på safari i Tanzania kan jeg varmt anbefale Afrika-safari.dk – de har nogle gode ture til fornuftige priser.

Safari Tanzania

Anonym Iben

Ups denne tråd er vist et par år gammel efterhånden 🙂

Anonym Søren Petersen

Hej Millaen jeg har været på en tur på safari i Tanzania og derefter en badeferie på Zanzibar.

Safari Tanzania og Zanzibar

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account