This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Selinah

Heij allesammen…

jeg har planer om en tur til Tanzania til januar næste år og 6 måneder frem…
    men jeg vil self gerne opleve noget ud over mit frivillige arbejde. så kunne godt tænke mig at komme på en safari tur over flere dage.
    der udover vil jeg gerne opleve Victoria søen, og til slut regner jeg med 14 dage på den fantastiske ø Zanzibar.
    så ville faktisk høre om der vare nogen der var nogen der evt havde nogle gode råd??
    for turen er jo i forven ret dyr, så ville gerne kunne komme på safari uden det koster det blege.

så er der nogen der har et godt råd, så skriv endenlig. alt, og jeg mener ALT er velkommen.

Mvh Selinah

Anonym none

Da jeg var der for en del år siden var det utrolig nemt og ikke særlig dyrt at arrangere en safaritur fra byen Arusha. Vi tog simpelthen bare dertil, og safaribureauerne lå side om side, så vi shoppede lidt rundt og fik lavet en aftale med nogen som havde samme tur-ønsker som os, sådan at vi blev en lille gruppe der tog afsted sammen.

Zanzibar er fantastisk!

Anonym Jumme88

Hej Selinah

Jeg selv er lige kommet hjem fra 3 fantastiske måneder i Tanzania hvor jeg arbejdede som frivillig i en børnehave på Ukerewe, en ø i victoriasøen. Vi arrangerede først Safarituren da vi var dernede da det gør det hele mere overskuelig og guiderne ved virkelig hvad de taler om. Yohanna en nær ven, ejer af tumainitours.com arrangerede en 4 dages safari for os som var over al forventning. Vi så the big 10 og meget meget mere! Vi var både i Serengeti, Ngorongoro og Lake manyara. vi sov i telt i Serengeti midt mellem løver og elefanter som sagtens kunne høres fra teltene midt om natten. Den sidste nat overnattede vi i på en “luksuscampingplads” med swimmingpool og bar uden for Manyara.
    Nu nævner du at du gerne vil til Victoriasøen også, så kan klart anbefale du tager fra Mwanza til Ukerewe, en sejltur på 3 timer. På Ukerewe lejer du et værelse på et af hotellerne eller bor hjemme ved Mamma Felista Bwire som ejer et lille gæstehus med tilhørende restaurant. hun har lavet mad til udlændinge gennem de sidste mange mange år! Du kan leje en cykel og følge en af de cykelruter rundt på øen der blev lavet for nogle år siden. Jeg syntes du skulle tage at kontakte Yohanna Tumaini med hensyn til mere information omkring Ukerewe. Han er tourguide og har eget kontor i Nansio på Ukerewe. Vil du vide mere er du velkommen til at skrive til jumme88@hotmail.com
    MVH Joan

Anonym Jumme88

Hej igen. du kan finde Yohana på http://tumainitours.wordpress.com/
    MVH joan

Anonym Anonym

Hej.

Læste lige dit indlæg, lyder virkelig spændende. Jeg er ude med lys og lygte efter noget frivilligt arbejde i Afrika.
    Må jeg spørger hvilken organisation du rejser med?
    På forhånd tak 🙂 Mette

Anonym Line

Hej alle

Min søster og jeg rejser til Tanzania foråret 2010. Efter to måneder som frivillig har vi 3 uger hvor vi skal rejse rundt (vores forældre kommer ned til os). Her vil vi gerne til det store afrikanske bjerg, safari og Zanzibar. Er der nogle der har været en tur rundt og se de ting og som kan give nogle gode råd?

Anonym Line

Hej alle

Min søster og jeg rejser til Tanzania foråret 2010. Efter to måneder som frivillig har vi 3 uger hvor vi skal rejse rundt (vores forældre kommer ned til os). Her vil vi gerne til det store afrikanske bjerg, safari og Zanzibar. Er der nogle der har været en tur rundt og se de ting og som kan give nogle gode råd?

Anonym Kirstine

Kære Selinah

Jeg har været på en rigtigt god safari med et fornuftigt program hvor vi så de 4 store nationalparker i Tanzania – Norongror, Tarangire, Serengeti og Lake Manyara.

Du kan se turen her:
    Safari Tanzania + evt. Zanzibar/Mombasa

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account