This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym aeb

Er der nogen, der har erfaring med at rejse ud på Amazonfloden fra Santarém, Brasilien, som vil dele sine erfaringer både med, hvad I har oplevet, pris m.v?

Anonym Claus

Selv tak, godt at du kan bruge mine svar til et eller andet.

BH ligger jo tæt på Mato Grosso. Der er jo mulighed for at besøge Pantanal fra Curumbá, Campo Grande eller Cuibá. Sidst jeg var afsted til Pantanal var det fra Curumbá og det kostede 125 us for 4 dage.
    Men der findes jo næsten utallige muligheder for at komme ud i sumpen (som det jo er).
    Besøg på en fazenda, hesteridning, sejle på floderne. Eller en 4×4 bil med en guide.
    Jeg så flere forskellige aber, mange fugle, capivarer, krokodiller.
    Så selvom det ikke er Amazonas, var Pantanal en større oplevelse.

mvh
    Claus

Anonym Claus

Santarém er et knudepunkt mellem Belém og Manaus. Alle både, der skal enten den ene eller anden vej, stopper her i 10-12 timer.
    Santarém er en mindre by, der er nogle hoteller, et par bureauer og nogle cafeer.
    Jeg har prøvet både den ene og anden vej med båd. Det er en ret stor båd, men der er også mange mennesker. Næsten alle har en hængekøje, som man selv har købt. Og så ligger man side om side med ca 3 cm. Billetten inkluderede 3x mad/dag ombord. Ikke dårlig mad, men det er det samme, de serverer hver dag.
    Hvis du vælger denne rejseform, skal du ikke regne med at opleve det helt vilde safari. Det er ren transport. Oplevelsen er jo, at ligge så tæt med så mange mennesker.
    Du har tidligere spurgt til Belém, og jeg vil stadigvæk anbefale dig at tage til Santarém. Det er en mindre by, let at komme til (fly/båd) og der er bureauer, der kan tage dig ud i det blå… Pris 75 dollars/dag

mvh
    Claus

Anonym Claus

Er du mest interesseret i at se dyreeliv, kunne du overveje at tage til Pantanal. Det er ikke Amazonas, men der er bedre mulighed for at spotte dyreliv. Det ligger et stykke fra Belém, så hvis du alligevel er på de kanter, er det lidt af en rejse til Mato Grosso.

mvh
    Claus

Anonym aeb

Hej Claus

Tak fordi du er så hjælpsom :-).
    Jeg skal besøge en ven, som bor i Belo Horizonte, så derfor har vi også overvejet, om vi skulle tage til Pantanal i stedet – det er nærmere, og han har sikkert kun fri i 4 dage. Når jeg kigger på nettet, så ser det absolut lige så spændende ud, men alle de overnatningsmuligheder, jeg finder, er ret pebrede. Hm, jeg skal vist se at få fat i South American Handbook. Den var en god hjælp, de 3 forrige gange, jeg har rejst i SA.

Hilsen Ann

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account