This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Har hørt i min øresnegl at man skal booke i forvejen til Sepilok orangutang centre….

Er det virkelig nødvendigt? Og hvad med overnatning – er der typisk ‘run’ på?

Er der nogen af jer berejste sjæle, der har boet på Sepilok Jungle Resort? Kan det anbefales? Eller måske et andet sted i nærheden?

Kommer dertil i midten af januar.

Takker for hjælpen 😉
    Hilsen
    Cath

Anonym Rosa H

Hej Cath
    Jeg var på Borneo i feb. i år og jeg var selvfølgelig også omkring Sepilok orangutan center. Og nej det er bestemt IKKE nødvendigt at booke i forvejen. Der er to fodinger om dagen og hvis du køber din billet til formiddags fodringen gælder den også til eftermiddags fodringen. Mener de ligge kl 10 og kl 14. Jeg boede også på Sipilok Jungle resort som jeg havde bookede i forvejen. Men pga ændringer i rejseplanen kom jeg til stedet et par dage før beregnet og der var ingen problemer med at få overnatning nu uden bookning. Det er et helt okay sted at bo og det ligger 5minutters gang fra Orangutan centeret. Hvis du kommer med bussen ligger Sepilok Jungle resort på sidste vej før orangutan centeret på venstre hånd. Herfra skal du gå ca. 300m ned af vejen og så kommer det på højre hånd.
    Der er ikke så meget andet at opleve lige her så bruge kun et par enkelte overnatninger.
    Håber også du skal besøge Uncle Tan? Deres kontor (hvor man mødes før afgang) ligger ikke så langt fra Sepilok.
    Rigtig godtur
    Rosa

Anonym Anonym

Hej Cath,
    Jeg var der i sommers og har gjort mig de samme erfaringer som Rosa. Vi havde heller ingen problemer med at komme med til fodringerne, selvom vi ikke havde booket i forvejen. Vi boede ikke på Sepilok Jungle Resort, men i byen Sandakan. Vi bookede dog en flodsafari gennem Sepilok og var i den forbindelse forbi Resortet. Det er et hyggeligt sted med en dejlig have, men er et relativt dyrt sted at overnatte. Hvis du alligevel vælger det, så synes jeg ligeledes også at du skal nøjes med et par dage, for udover Orangutan Centeret, så er der absolut intet at se i området.
    Hvis du vælger at overnatte i Sandakan, så husk at tage bussen i god tid. Det tager noget længere tid end man umiddelbart tror. Desuden skal man gå et godt stykke fra bussens holdeplads og ned til centeret, med mindre du er heldig at fange en taxa.
    Håber du får en rigtig god tur!
    Mvh Pia

Anonym Piller

Det var mig der skrev ovenstående indlæg, jeg blev åbenbart bare logget af midt i det hele. Men skriv endelig igen hvis du har flere spørgsmål, så vil jeg gerne prøve at hjælpe 🙂
    /Pia

Anonym Anonym

..

Anonym Jakon

Jeg var på Borneo i sommeren 2008 og var også et smut forbi Sepilok. Vi boede i Sandakan nede ved havnefronten på hostellet Sandakan Backpackers. Et dejligt og hyggeligt hostel, hvor personalet var meget søde til at informere og hjælpe med alt det praktiske.

Fra Sandakan tog vi lokal bus til Sepilok for 4 kr og turen tog godt en halv time. Vi tomlede de ca 2 km, der var fra hovedvejen og til Sepilok. Det er noget dyrere at bo i Sepilok, så jeg vil anbefale at have base i Sandakan og tage ture herfra.

Via Sandakan Backpackers er det muligt at booke jungleture og ø-ture til billige penge og det hele velorganiseret.

God tur

Anonym Cath

Hej alle
    Tusind tak for svar 🙂 Super med detaljer osv.
    Hilser orangutangerne fra jer på tirsdag 🙂
    /Cath

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account