This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym MissAdventure

Jeg var på Borneo både her i sommer og sidste sommer.
    Hvad har I af planer for jeres uge der???
    Skal I bo i Kota Kinabalu hele ugen? – Den er der ikke meget ved.
    Mine bedste oplevelser på Borneo var:
    – Kinabatangan river (3dage/2 nætter) – boede hos Sukau Homestay… kan virkelig anbefales (bookede gennem Sandakan backpackers)
    – Bjergbestigning – Mount Kinabalu (hårdt, men en fed oplevelse)
    – Og så Sipadan (dykning) – rent paradis!!! Har været der to år i træk nu

De ting, der ikke levede op til mine orventninger/ikke var pengene værd:
    – Turttle Island
    – Sepilok Orangutang Center

Hvis I ikke skal andet i området omkring Sepilok, så ville jeg bestemt ikke bruge pengene/tiden på at tage dertil… det var okay… men bestemt ikke mere end det…jeg var ikke imponeret.. og skal i hvert fald ikke tilbage dertil…

Sipadan har jeg til gengæld besøgt to år i træk… og kunne også sagtens finde på at bestige Mount Kinabalu igen… – og så Perhentian Islands (ud for Malaysias kyst) – som jeg foreslog på din KL-debat… der skal jeg helt sikkert også tilbage til igen… paradis 🙂

I KL kan jeg forresten anbefale en halvdagstur til Putrajaya… “fremtidsbyen”…. det tog ca. en halv time i taxa… vi arrangerede det bare selv… og havde nogle skønne timer derude med lækker sejltur og det hele 🙂

Anonym Brugernavn

Hej,

Vi skal bo i Kota Kinabalu, og vil gerne en tur til Sepilok orangotangcenter, er vi nødt til at tage en overnatning?

Så vidt Nettet fortæller er der 6, 7 timer derhen, men transporten er ikke lige sådan at finde ud af. Er det bedste at booke sig ind på en tour med et firma eller hvordan?

Anonym Claus

Der afgår busser hele dagen til Sepilok fra Kota K, og her er der masser af muligheder for overnatning.
    Alternativt kunne I købe en flybillet til Sandakan med Airasia.com og så med en bus til Sepilok.

I kan nemt besøge parken på egen hånd.

mvh
    Claus

Anonym Brugernavn

Tusind tak for jeres svar!!

Ja, vi skal bo i Kota Kinabalu i en uge – men kan godt se at det måske ikke var det bedste valg.

Mht. Orangotang centret, er det så nødvendigt at booke hjemmera, eller kan man bare møde op?

Anonym Claus

Der ligger jo forskellige øer, som man nemt kan besøge i Kota Kinabalu. Det foregår nede ved havnefronten, hvor bådene til øerne afgår. En ok aktivitet til ok strande.

Og så er der jo Kota Kinabalu bjerget. Det er ikke billigt, men selvom I ikke skulle have lyst til at klatre op, så er parken omkring bjerget et besøg værd, og det er gratis.

Du skal ikke booke på forhånd til centeret, men kom i god tid, der er mange turister.

mvh
    Claus

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account