This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym k.mrc

Hejsa

Vi skal til sommer besøge noget familie i Balkan og vil i forlængelse af dette rejse rundt i Serbien og Montenegro.

Hvad kan I anbefale af se på en 2ugers tur?Vi starter nok i Beograd men ellers er intet pt planlagt. Så vidt jeg kan se er det billigere at købe en returbillet fra Beograd til en af de sydlige byer og så flyve hjem til DK fra Beograd end at købe flybillet fra en af de sydlige byer til DK. Så vi kan også flyve noget af turen hvis det giver mening.

Vi forventer at rejse med bus/tog, men kan muligvis få et lift noget af vejen hvis det gør det nemmere.

Vi vil gerne trecke i noget skov/bjergområde, se noget kultur samt have et par dages badeferie. Jeg har dog hørt at vandet ved Montenegro ikke er så godt fordi de ikke har styr på deres kloakering.

Hvordan er prisniveauet? Vi har været en del i Kroatien og det er relativt dyrt men det er muligt at finde nogle gode private værelser til rimelige penge.

Findes der hostels med dobbeltværelser eller værelser som kan lejes billigt?

Håber der er nogen som har nogle gode input:-) På forhånd tak for hjælpen.

Anonym Anders

Montenegros kyststrækning er ikke lige så lækker som croatiens, men efter min mening kan man dog sagtens få et par gode badedage her, og hvis i tager til fx. Herceg Novi i udkanten af Kotor fjorden er vandet noget renere(desværre må man mange steder lade sig nøje med en strand af beton).. Både Kotor, Budva og Herceg Novi er yderst charmerende byer, og også den mere muslimsk prægede Ulcinj tæt på den albanske grænse er bestemt et besøg værd.. Jeg har ikke selv trecked i montenegro, men rygted siger at Lovcen og Durmitor nationalparkerne (og flere) skulle være gode steder.. Under alle omstændigheder så er Montenegro helt utrolig smukt:) Det er mange steder muligt at indkvartere sig hos private, der har sat skildte op ved vejen, til rimelige penge..

I Serbien har jeg kun været i Beograd, men det er også en dejlig by.. ikke mindst pågrund af det charmerende og livlige café, bar og klubmiljø i byen

Go tur

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account