Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3528169
     tmeyer

      Hej alle
      En god side med mange infomationer på.

      Jeg håber der er nogle der vil hjælpe min familie med lidt tips på hvad vi skal se når vi skal Sharm el Sheik til sommer.
      Vi regner selvfølgelig med at se pyramider,( Er der langt fra Sharm til Pyramiderne ??). er der ellers noget vi kan se dernede, vi har booket 14 dage dernede…

      Håber der er nogle der gider at hjælpe os med deres erfaringer eller bare lidt indput til vores ferie.

      Familie Meyer
      Silkeborg

      #3528170
       BVM

        Hej familien Meyer.

        Jeg har lige været i Sharm for 3 uger siden, det var så dejligt.

        Hermed lidt rejsetips…
        1. køb den første dag eller medbring snorkeludstyr (pris ca 150 kr. for maske og fødder i god kvalitet) dette vil I få stor brug for når I skal snorkle i vandet, der er UTROLIG mange fisk, vi fodrede en af dagene fisk med et lille stykke brød, der var mindst 200 fisk omkring os, i alle regnbuens farver, grøn, lille, gul, sort, blå osv. Og op til 60-70 cm lange. FANTASTISK fornemmelse.

        2. Tag ud og se delfinshow, men vent med at købe billet til I selv kommer derud, koster ca 120 kr. pr. person. Tag en taxa derud, max 20 pr. afhængigt af jeres hotel.

        Book en sejlur, evt dykkertur, det er fascinerende ved nationalparken Ras Mohammed.

        Pas på med at de lokale vil snyde Jer. Vær konstant opmærksom på byttepenge osv.

        Veksel penge i rigtige banker og ikke på hotellet, dette er langt at foretrække pga kurser osv.

        Der er langt til pyramiderne, men hvis I er feks 4 så find en taxa, aftal en pris med ham for turen derop. Han skal så vente på Jer der imens og køre Jer tilbage, det må kunne gøres for under 1000 kr. i alt. Mit bedste bud er at der er 5-600 km derop, så kør hjemmefra om natten.

        Hvis I køber en vandpibe, så få sælgeren til at vise Jer hvordan man gør, og sikre Jer at den virker, at der eks ikke er hul på slangen osv.

        Ønsker rigtig god tur, det er et skønt sted, især snorkel og dykke.

        Mvh BVM

        #3528200
         louise

          Der er ca 4-5 timer til pyramiderne.

          #3528712
           claudia

            der er 45 min med fly fra Sharm til pyramiderne.
            Hvis i er interesseret i køb/leje af billige lejligheder i Sharm , Kan vi tilbyde luksus lejligheder som i har mulighed for at leje ud og tjene lidt ekstra ring .
            send bare en mail på
            gip.denmark@hotmail.com
            Så kan i se de bedste tilbud….
            Best regards

            #3534978
             Bente_nybo

              Jeg har lige kikket med på tråden, da jeg og familien tager til Sharm El Sheik til efteråret.
              Vores plan er at snorkle – og jeg er nu ved at kikke mig lidt omkring efter snorkle udstyr… Er der nogen der kender en god/billig side /sted i DK man kan købe udstyret … eller er det bare smartest (læs: billigst) at købe det der nede?

              Er der nogen der har en ca pris på hvad det vil koste at flyve fra Sharm til Pyramiderne?
              (Som det ser ud lige nu, er mine forældre ved at planlægge at vi slet ikke skal der ud – vi har vist lidt forskellige måder at holde ferie på… ha ha)

            Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

            Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

            © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

            Log ind med brugernavn & kodeord

            eller    

            Glemt dine oplysninger?

            Create Account