Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3649085
     Ib

      Har I prøvet at slippe op for sider i jeres pas under en jordomrejse eller lignende? Og dermed erfaring med fornyelse af pas i udlandet? Umiddelbart virker en sådan fornyelse jo til at være ligetil, men kan det passe at der typisk går 3 – 5 uger (afhængig af destination) før man modtager passet?

      Min partner og jeg skal til sommer rejse jorden rundt på ubestemt tid, og har bestilt den første billet til USA. Forleden lagde jeg dog mærke til at nogle asiatiske lande kræver x antal sider for at man kan få visum til disse, og da jeg har 19 sider tilbage i mit pas, tænker jeg at jeg måske godt kan komme til at skulle forny mit pas undervejs.

      #3651081
       Christina Fjorbak

        Jeg står Pt med samme dilemma! Fandt du nogensinde et svar? Jeg skal rejse i syd/mellem-Amerika og evt mere derefter (alt efter hvor mange penge jeg har tilbage), og er meget nervøs for at løbe tør for sider. Selv hvis det er ligetil at få sendt sit pas, er jeg utryk ved at få sendt det til fx Mexico. Hvilken adresse skulle man da få det sendt til?

        #3652109
         Mads & Camilla

          Hej både Ib og Christina

          Har i prøvet at forhøre jer på den danske ambassade i København, om man kan gå på den danske ambassade i det land i befinder jer i, når i ikke har flere sider tilbage, om man kan få lagt flere sider i der?

          Vi har ikke selv prøvet at løbe tør endnu, og har efterhånden været gennem en del lande. 4 lande i Asien, USA, hele Mellemamerika og 3 lande i Sydamerika (8 stempler fra både Argentina og Chile fordi vi rejste frem og tilbage mellem landene), så jeg ved ikke hvor stort et problem det er. Men vi ville forhører os på ambassaden, hvis det var os 🙂

          Mads & Camilla – http://www.backpackerne.dk/

          #3652941
           Ib

            Hej Mads og Camilla,

            Vi prøver at smide dem en mail – det kunne jo være!

            Mens jeg har jer; vi rejser ligeledes ned igennem hele Mellemamerika her fra på mandag. Vi har indtil videre kun en envejsbillet til Mexico fra USA. Blev I på jeres vej spurgt om returbillet til DK eller billet videre til andet land? Kan forstå det formelt set er et krav i diverse lande, men sjældent tjekkes. Hvad er jeres erfaringer?

            #3652961
             Mads & Camilla

              Hej Ib.

              Vi er ikke blevet spurgt om returbillet i nogle af de lande, vi har rejst i. Så jeg tror ikke det bliver noget problem for jer 🙂

              Virkelig fedt at i rejser gennem Mexico og ned gennem Mellemamerika, det er sådan nogle fede lande at rejse i!

              Hvis i mangler lidt inspiration til hvad i skal opleve i landende kan i læse lidt mere om det på vores side her: http://www.backpackerne.dk/destinationer/

              Rigtig god tur!

              Mads & Camilla – http://www.backpackerne.dk/

            Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

            Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

            © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

            Log ind med brugernavn & kodeord

            eller    

            Glemt dine oplysninger?

            Create Account