This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

hej,
    din rejse plan ser rigtig godt ud. men hvis jeg var dig ville jeg ikke overnatte i sao paolo.men rejse mod Illa granda eller Igu asull, når du ankommer, sao paolo . sao palo er ikke et sted at opholde sig som alene back packer,du ville möde mange back packer i brasilien,lars

Anonym Emillund2303

Hej Alle.

Så er min rejse til Brasilien, tæt på at være planlagt og bestilt. Men bliver dog nød til at få de sidste par råd, inden alt bliver bestilt. Først og fremmest, er planen at rejse alene. Det eneste problem, der opstår her, er om man møder tilstrækkelig nok mennesker, til ikke at blive alt for ensom?

Dernæst er planen at rejse fra midt december til slutningen februar. Så vidt jeg ved, er det høj sæson, vil det blive et problem eller er det lige meget?

Så til det lidt mere praktiske.

Skal man investere i en “ungdoms” billet, som gør, at flybilletten hjem er åben, eller tror I, ikke det bliver et problem?

Selve ruten har jeg også et par sprørgsmål til. Planen er at flyve til Sao Paolo, være her i et par dage, herefter til Igazu vandfaldene, så op til Pantanal gerne fra byerne Campo Grande og Bonito, herfra skal jeg transporteres op til nordøst til Fortaleza, herfra mod syd langs østkysten, til jeg “rammer” Salvador, og til sidst fra Salvador til Rio, i Rio skal jeg gerne besøge Ilha Grande, Paraty osv.

Kan “alt” dette nås på 2,5 måneder? Eller skal man planen gøres mindre? Derudover, har jeg et spørgsmål til transporten, der er et par strækninger som er på en masse kilometer, er det noget som skal nås via fly eller kan bustransporten “klare” det? Skal man investere i et Airpass, eller kan man godt “bare” bestille en flybillet, når man er dernede?

Til sidst et spørgsmål om penge, der er et cirka budget på 30.000 kroner. Inklusiv vacctinationer, flybilletter osv. Er det for lidt?

Det var så en hel del spørgsmål, og jeg har mange flere hvis i er interesseret 😉 Det vil være fantastisk hvis nogle bare kunne svare på et enkelt af dem eller to.

Mvh
    Emil Lund

Anonym Tine

Jeg har godt nok ikke rejst i Brasilien, men i Sydamerika og er sikker på at du kommer til at møde en masse, det skal du ikke være bekymret for 🙂

Som sagt, så kender jeg ikke meget til Brasilien, men tror ikke at det bliver et problem. Jeg har dog hørt at man skal bestille i god tid, hvis man skal være der under karnevallet, så man ikke ender i de skumle kvarter.

Anonym Anonym

ja, det bliver godt nok et meget stramt budget!!
    Undersøg forskellige billetmuligheder. Jysk og kilroy har ofte billige billetter, men man kan også få billige billetter på nettet. Jeg købte sidste år en billet til australien via travelmarket.dk (der er andre søgemaskiner, det er forskelligt, hvilken der er billigst) og mrjet, der kunne man betale 450 + evt difference for at ændre sin billet, så hvis du finder en billig billet kan du jo ringe og høre inden du køber billetten 🙂

Anonym Claus

24.000 til 75 dage. Det kan lade sig gøre, men så må du jo lave din egen mad på hostellet. Og springe nogle af sights over.

mvh
    Claus

Anonym Claus

Økonomien ser en lille smule stram ud. Brasilien er slet ikke så billigt, som det var engang.

Med hensyn til ruten, så er der jo laaang vej fra Bonito til Fortaleza. I hvert fald, hvis du skal med bussen. Jeg foreslår dig, at du allerede nu undersøger muligheden for at flyve, voegol.com.br, det vil spare dig for noget tid. Køber du billetten nu, er det ikke så meget dyere end busbilletter. For du skal jo også regne med forplejning undervejs. + at nok er det gode busser, men de koster jo ca 3 -1/2 til 4 USD/timen.

Jeg er enig med Lars i, at Sao Paulo næppe vil være den store attraktion på din rejse. Omvendt synes jeg, det er en god ide at hvile ud efter en lang flyvetur. Der er masser af gode museer, caféer, parker. Og samtidigt er det jo den største by på den sydlige halvkugle, en dag eller to kan du sagtens leve med.

Der vil være gode muligheder for at møde andre. Specielt på hostels og hvis du skal en tur ud i Pantanal. Men selvom brasilianere er meget åbenhjertige, så taler mange desværre ikke et godt engelsk. Det kan måske blive lidt stener-agtigt at tage de lange busture. Derfor så foreslår jeg også at undersøge muligheden for at flyve noget af vejen.

Det er højsæson i den periode, hvor du rejser. Hvis du har mulighed for det, ville jeg investere i en ungdomsbillet. Det vil jo give dig mulighed for at ændre i billetten, når du har lyst.

mvh
    Claus

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

hej.
    hvis du finder på at overnatte og bruge et par dage i sao,skal du vide at den störste befolking af Japaner som lever uden for Japan bor i sao,da jeg selv var i sao var det min plan at besöge de Japanske område i sao,men det blev kun til et par timer i sao.Du har penge nok, men du skal back packe,det vil sige lokal Transport,lokal mad og så rejse med sund fornuft, jeg har ikke vaeret i Brasilien siden 2007,den gang var rio også dyre ind nord og syd, ville tro der er forskel på hvor du er i Brasilien, men du kan altid spise billige på de mange spise steder hvor de har dagens midag, hvis du kan finde nogen at rejse med, bliver det også billiger, muligheden for at lave mad og dele taxa sammen gör det billiger og så skal man huske langt de fleste hostel i Brasilien har morgen buffe, med i prisen, og da jeg back packet i brasilien, var det super morgen buffe rigtig mange steder,husk hvis er nogen stykker, kan i jo leje en lejlighed i rio og spare penge på at dele,god rejse,husk beach nr 7 Ipanama, brasilien er også kendt for party time og hvis du er party fyr, må du nok heler tag nogen flere penge med, lars

Anonym Emillund2303

Så er min flybillet bestilt, fra d. 11 december til d. 22 februar. Lander i Sao Paolo og hjem igen fra Rio.

Tusind tak for alle svarene!

Må nok indrømme, at jeg er lidt nervøs for det hele..

Indtil videre, er planen at blive i Sao Paolo i et par dage, så man lige “lander” og for lidt ro på, inden man bevæger sig videre.

Anonym Emillund2303

Så er min rejse bestilt, flyver afsted 11. december og lander i Sao Paolo. Efter et par dage i Sao Paolo, så mod Cutriba -> Florianpolis/Portebelo, herfra videre til Igazu, herfra et par dage til Pantanal/Bonito/Campo Grande, herefter videre til Minas Gerias/Ouro Preto og til sidst øerne/byerne omkring Rio og en afslutning med karnevalet i Rio. Hjem igen 22. feb.

Alt er selvfølgelig blot et udkast, og alt kan og bliver garanteret ændret. Hvis nogle har kommentar, eller endda planer om en lign. rejse så skriv endelig.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account