This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym kjaersen

Hejsa, jeg skal 3 md. til Asien til september og vil lige høre hvor meget gejl man behøver at tage med for der findes rigtigt mange mystiske ting! f.eks. er et specielt lille og hurtigttørrende håndklæde nødvendigt? Og hvad med hængelås og/eller en “overtrækspose” til ryksækken? Jeg vil nemlig helst undgå at investere i for mange ubrugelige ting… Og skal man medbringe lokal valuta, rejsecheks, dollars eller…?
    På forhånd mange tak for hjælpen:-)
    Julie

Anonym Anonym

Hej jeg har selv rejst i asien af flere omgange, første gang vendte jeg hjem med rygsækken fuld af ubrugelige/ ubrugte ting.. Så lad være med at tage alt muligt smart udstyr med, håndklæderne skal nok tørre..
    En overtrækspose er fin hvis du fx skal ud og trekke, men en sort affaldssæk inde i rygsækken kan også gøre det. Mht valuta, så har jeg haft rejsecheks med, de er ret sikre hvis…og derudover har jeg altid lidt dollar med, det er ikke nødvendig med lokal valuta, dem veksler du til når du når frem. Et dankort er også en god ting.
    Lad være med at fylde rygsækken med en masse ubrugelige ting, du skal bære den i 3 mdr, og den skal nok blive fyldt undervejs af alle de fristelser der findes i Asien. Skulle du alligevel stå og mangle noget undervejs, findes det ret sikkert også i Asien.
    Rigtig god tur

Anonym w.s

hej vi har rejst nogle gange til asien .
    håndklæde , her har vi altid haft et lagen med ,
    1. det tørre hurtigt
    2.det kan bruges som “tæppe” “slåbrok”
    3. fylder vejer ikke så meget
    4. god suge evne
    5. hvis man skulle møde en seng man gerne vil skabe lidt afstand til.

jeg vil anbefale en lommelygte strømmen svigter til tider og der er mørkt når det er mørkt dernede

Anonym willy skou

hej
    igen
    vi har klaret os fint med visa og har så mastercard i baghånden, kun brugt 1 gang , ca. 200 $ i et penge bælte hvilket ennu ikke har været i brug.
    hvis du ved hvilke byer du muligvis besøger kan du jo slå visa’s hjemmeside op og se hvilke banker der er aftaler med.det virkede ok for os især i kina.

Anonym Anonym

Hej.

Jeg skal også snart til Asien. Ang. valuta har snakket med min bankrådgiver. Hun siger at rejsechecks er alt for dyre og gammeldags. Hun anbefaler mig i stedet at bestille et mastercard. Så kan jeg tage det med sammen med mit visa kort og så ellers bare lidt US$. Så skulle jeg være helt dækket ind.

God tur.

Anonym kjaersen

Tusind tak For hjælpen!
    Julie

Anonym Anonym

mht. rejsecheck, så kan du sagtens klare dig med kort i de fleste lande, men hver opmærksom på at ikke alle lande har atm automater. Fx. Cambodia. Her kan det være meget rart med rejsecheck.
    Camilla

Anonym Anonym

Ting jeg ikke har brugt i 6 mdr:
    Regnslag til min backpack
    Pose til min backpack (men meget rar naar jeg flyver)
    Myggenet

Ting jeg har brugt MEGET i 6 mdr:
    Lagensovepose
    Schweitser kniv
    Lommelygte (en pandelygte er super)

Jeg har ogsaa fortrudt jeg medbragte min mp3 afspiller paa turen. Har nu koebt en cd-aspiller (billigere koeb i dk) saa jeg kan hoere alle de billige cd’er jeg har koebt! Det er alt for boevlet at finde en computer og sidde og skifte sangene ud i ny og nae!

Anonym ulvaren

Hej deude

Selvom den koster penge ville nu købe en overtrækspose, den beskytter rygsækken når du skal med flyveren og med fordel også bruges når man tager nogle busser, der ikke alle bagagerum der lige rene.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account