This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Pøllepigen

Hej med Jer

Regner meget stærkt med at drage til Kenya og Uganda til august. Men har dog et lille spørgsmål ang. sikkerheden i de to lande. Er det nogenlunde til at færdes rundt uden at skulle tænke på bortførelse, terror osv?? Um.dk er jo lige til at jage folk væk fra Afrika..:)

På forhånd tak for svar..:)

Hilsen Helle

Anonym Claus

Hvis du har udenrigsministerits anbefalinger i baghovedet og følger hostellets råd, så er der ingen problemer.

Lige bortset fra Nairobi (også kendt som Nairobbery), er sikkerheden ok.
    Jeg havde ikke problemer, da jeg var på de kanter.

Når det bliver aften, er det en god ide at søge mod en taxi, eller holde sig væk fra gaden, men sådan er det jo også i Latinamerika.

Super flink befolkning , specielt i Uganda, så tag roligt afsted.

mvh
    Claus

Anonym ChellBabs

Jeg har for nyligt rejst i Kenya og vil ogsaa sige atbefolkningen er meget flinke der ;O) hold dig dog indendoes naar der liver moerkt. En af stederne jeg var, var Nairobi, og jeg havde ingen problemer, men opholdte mig heller ikke paa gaden efter solnedgang ;O) god tur…

Anonym Pøllepigen

Hej igen

Mange tak for svaret begge to..:-) Det har beroliget mig rigtig meget..

Glemte helt at spørge om en anden og særdeles vigtig del..
    Rejste I mere eller mindre rundt på egen hånd dernede (bus/tog), eller havde I købt forskellige ture hjemmefra? Jeg har lidt svært ved at gennemskue, om det er nemt at melde sig på ture, når man ER dernede, eller man risikerer ventetid. Og er det billigere end at melde sig på turene hjemmefra?

Anonym Claus

Jeg rejste rundt på egen hånd. Det er ikke noget problem. Der er masser af udbydere til ture. Og det er billigere at booke dernede, nemmere at forhandle om prisen.

mvh
    Claus

Anonym Malene Schwarz

Jeg vil også anbefale at du blot melder dig på nogle ture hernede. I kampala er der en udemærket turistinformation som kan hjælpe gratis med det meste.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account