This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym engholm2

Hej alle sammen.
    Kunne godt tænke mig at høre om der er nogle backpackere tilstede som er i Bolivia pt. eller har været der fornylig.
    Rejser selv afsted til La paz om 10 dage med min kæreste, men er blevet lidt bekymrede mht sikkerheden efter de seneste ugers politiske tumult. Har mailet med den danske ambasadør i La Paz og hun mente ikke det var stedet at tage hen i øjeblikket, men lidt ærgeligt når man har købt billet og glædet sig.
    Var i Singapore og Vietnam da´SARS var på sit højeste og i Thailand da der var politiske uroligheder der, men oplevede at de vestlige medier blæste historierne op og følte det ikke usikkert at rejse rundt.
    Derfor går mit spørgsmål på hvordan rejsende oplever Bolivia pt. og om de vil anbefale at man bliver væk???

Mvh Morten

Anonym Anonym

Prøv at tjekke Lonely Planets forum:

http://thorntree.lonelyplanet.com/categories.cfm?catid=22

Der er rigtig mange emner fra den sidste uges tid om urolighederne i Bolivia, så der kan du få en bred fornemmelse for situationen i hele Bolivia og hvordan den udvikler sig fra rejsende, der er der.

Anonym mollerup

Hej

Jeg slap ud af Bolivia lige da det begyndte at gaa amok… Og det var efter vi havde talt med ambasadoeren om situationen…

Men naar det er sagt, saa skal jeg lige tilfoeje, at det udenlukkende var fordi vi havde booket en tur paa inkastien i Peru vi ville ud… Det var faktisk ret spaendende at opleve hvordan de legede politik, og var det ikke for det andet ville jeg gerne vaere blevet… Dynamit og taaregas – det er sgu altid sjovt…

Men lade vaere med at tage til Bolivia, hvis I har sarte nerver, hvilket det dog ikke lyder som om I har… I skal nok vaere forberedte paa ikke at kunne komme rundt ret let… Og derfor nok skal bruge en del tid i La Paz…
    Jeg var der da det startede, og allerede der var det slemt med vejspaeringer… Men i Weekenderne ophoerer de sjovt nok og starter igen om mandagen…

Jeg ved ikke hvordan det hele er nu saadan praecist… Vil tro det er vaere end da jeg var der. Men jeg oplevede det over to omgange en gang Sydbolivia, hvor vi bare ikke kunne komme rundt, og saa anden gang i La paz, da der var regulaere kampe… Men hvis I holder jer vaek fra det, kan det vaere nok det samme… Bare faa benene paa nakken, hvis i kommer for taet paa…
    Men jeg skal huske at sige at ambasadoeren og jeg havde to forskellige opfattelser af hvad, der var farligt… Jeg havde det flere gange ubehageligt, men foelte mig ikke rigtig bange paa noget tidspunkt…

Det farligste jeg kunne forstille mig skulle nok vaere, at blive fanget i La Pa i meget laengere tid end vi var… Det er en ok by, men at vaere der i en uge, 14 dage eller en maaned er ikke sagen…

Det er jeres egen beslutning, men hvis I tager af sted saa vaer forberedt paa maaske at bruge al jeres tid i La Paz, for der ikke meget ransport andet end fly ud af byen… Og det er altsaa, hvis I kan komme til lufthavnen. Vi floeg ud af Blovia, fordi det var vores eneste mulighed for at komme vaek… Og vi blev noedt til at tage ud til Lufthavnen om natten, fordi der der ikke var nogle vejblokader…

Men hvis I foeler jer parate til en anderledes oplevelse, og ikke har noget i mod at skrotte jeres andre planer for noget nyt og er fuldstaendige vanvittige i dety hele taget saa go for it!!!

hilsen Mollerup

Anonym Anonym

Tak for alle de gode svar. Er ved at pakke min rygsæk og rejser til Rio De janeiro i morgen for herefter at vende snuden mod Bolivia. På den måde undgår vi blokaderne i La Paz og satser så på de er væk når vi når frem.

Mvh Morten

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account