This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Pia

Hejsa jeg er også ved at planlægge en tur til Indien og i min rejse bog står der at bare man ik rejser i den nordøstlige stat Tripura så skulle den nok gå, så det regner jeg med:)
    Nogle backpacker ligner en million med nye rygsække, computere med og dyrt tøj på.. Rejs istedet for let og klæd jer som de lokale.

Jeg vil personligt ikke ind i storbyerne som fx Calcutta men holde mig til landsbyerne så vidt muligt, og dermed håber jeg på kun at møde gode folk og ikke tyveknægte og voldsmænd!! Ha en god tur 🙂

Anonym Heidi91

Hej:)

Min veninde og jeg rejser til Asien midt i Januar og glæder os begge to vildt meget. Indien har jeg altid ønsket at besøge og jeg har læst i samtlige rejsebøger at det skulle være alletiders sted..´men men men, da jeg gik ind og læste om landet på udenrigsministeriets hjemmeside, stod der både, at der var en stor terror risiko samt at chancerne for vold og overfald var stor. Jeg har aldrig hørt, at Indien skulle være så farlig. Jeg har glæder mig så meget til at besøge landet, men er det for farligt at rejse dertil? Håber nogen vil dele deres erfaringer:)

– på forhånd tak:)

Anonym Tine

har ikke været i Indien, men har fornemmelsen af at UM de overdriver en smule. Kender en som har været i Indien og det eneste de oplevede var at folk var lidt påtrængende og anmassende.

Tror ikke du skal være nervøs så længe at du ikke flasher for meget med dine penge og kameraer (pak det væk når du ikke bruger det) 🙂

Anonym Heidi91

Tak for de gode råd:) nu er jeg mere rolig – glæder mig til at opleve Indiens alsidighed:)

Anonym Anonym

Vi var i Indien for 4 år siden og følte os på intet tidspunkt utrygge. Vi tog nattoge rundt og så længe I er opmærksomme på tog og busstationer, så skulle risikoen være minimal.
    Det mest irriterende bliver nok desværre de indiske mænd (min kæreste er blond), som Tine påpeger, er enormt påtrængende. Men glæd jer alligevel, der findes intet land med så mange verdensklasse attraktioner som Indien

Anonym Daizz

Indien er et fantastisk land at rejse rundt i!!!

Min kaereste og jeg har rejst det meste af landet rundt. Vi rejste mest med de indiske toge, og tog ofte 3. klasse for at komme taet paa befolkningen. Vi folte os paa intet tidspunkt truet.

Mht. til UM saa er det omraadet omkring Jammu i skal holde jer fra. Det ligger oppe omkring Kashmir-provinsen. Personligt ville jeg holde mig langt vaek fra Kashmir-omraadet, men min personlige holdning er, at Indien er lige saa sikker at rejse i som alle mulige andre lande.

Et godt raad er, som naevnt i et tidlige indlaeg, ikke at ligne en med mange penge. Inderne ved godt, at vi har paent flere penge end dem, og du bliver behandlet som en “Walking Wallet”, men saadan er det. I de mere ode omraader vil I opleve at faa ekstem meget opmaerksomhed, isaer naar I er to piger der rejser alene sammen, men saa laenge I er klar paa det, saa er det ikke saa slemt. Opmaerksomheden er ikke saa slem i byerne, da de er mere vant til turister. Forbered jer dog paa tiggerne.

Jeg haaber virkelig ikke at I lader jer skraemme af UM, for Indien er et fantastisk land, og I vil opleve meget stor venlighed blandt befolkningen. Tvivler paa at I vil opleve nogle ubehagelige episoder.

Rigtig god tur

Anonym Anonym

Heh mange tak:) det glæder mig virkelig at høre — vi har bestilt billet og glæder os for vildt:D

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account