Indien er et fantastisk land at rejse rundt i!!!
Min kaereste og jeg har rejst det meste af landet rundt. Vi rejste mest med de indiske toge, og tog ofte 3. klasse for at komme taet paa befolkningen. Vi folte os paa intet tidspunkt truet.
Mht. til UM saa er det omraadet omkring Jammu i skal holde jer fra. Det ligger oppe omkring Kashmir-provinsen. Personligt ville jeg holde mig langt vaek fra Kashmir-omraadet, men min personlige holdning er, at Indien er lige saa sikker at rejse i som alle mulige andre lande.
Et godt raad er, som naevnt i et tidlige indlaeg, ikke at ligne en med mange penge. Inderne ved godt, at vi har paent flere penge end dem, og du bliver behandlet som en “Walking Wallet”, men saadan er det. I de mere ode omraader vil I opleve at faa ekstem meget opmaerksomhed, isaer naar I er to piger der rejser alene sammen, men saa laenge I er klar paa det, saa er det ikke saa slemt. Opmaerksomheden er ikke saa slem i byerne, da de er mere vant til turister. Forbered jer dog paa tiggerne.
Jeg haaber virkelig ikke at I lader jer skraemme af UM, for Indien er et fantastisk land, og I vil opleve meget stor venlighed blandt befolkningen. Tvivler paa at I vil opleve nogle ubehagelige episoder.
Rigtig god tur