Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3502416
     koenogsneglen

      Min veninde og jeg tar til guatemala om to uger. Det var meningen at vi efter et sprogskoleophold skulle arbejde frivilligt i et par måneder (havde arrangeret med stedet osv) og derefter rejse rundt i landet, i alt 6mdr. Men nu har vi, pga udenrigsministeriets advarsler og den påståede? forværrelse af sikkerheden i landet valgt at rejse et andet sted (costa rica eller nicaragua) efter sprogskolen,men synes det er virkelig ærgeligt når man har sat sig op til at det lige skulle være guatemala og forberedt sig på det.
      Vil egentlig gerne bare høre hvad andre rejsende dertil har gjort sig af overvejelser omkring dette…?

      #3502419
       Mollerup

        Det er ikke meget mere farligt at rejse i Guatamala, end saa mange andre steder i mellemamerika… Jeg er P.t. i La Paz, Bolivia, og der kan vi snakke om der ikke er sikkert lige nu… Der er rigtigt mange demostrationer og taaregassen ligger tykt over det meste af byen… Foer jeg kom til Bolivia, var jeg i Peru og foer det i samtlige af mellemamerikas lande… Fra Mexico til Costa Rica… Og der var ikke saerligt farligt… Selvfoelgelig farligere end en tur til Skagen eller Sydfrankring, men hvis bare man taenker sig om, er der ikke saa mange problemer… Lad vaere med at goere dumme ting og brug hovedet og saa er der virkeligt ikke mange problemer… JEg kan kun anbefalde at i goer det… Det er ikke farligere end saa meget andet man kan lave i denne verden at tage til Guatamala!!! Specielt ikke hvis i er tilknyttet et projekt kunne jeg forstille mig… Det er sammen med Nicaragua det bedste land jeg har vaeret i, i mellemamerika, saa goer det for fanden!!! Men preov ogsaa at nappe Nica i sammen omgang… Mellemamerika er let at rejse i, i forhold til Sydamerika, hvor mange ting er meget mere “Cowboy og indianer”-agtigt…

        God tur til begge lande…

        hilsen Mollerup

        #3502430
         Stefan Hansen (TLOG.DK)

          Helt enig med Mollerup.

          Bare man passer på og bruger hovedet, så sker der ikke noget. Det er dog en god ide, at have en form for base, hvorfra man kan få pålidelig information omkring sikkkerhedssituation. Brug evt. danske ambassader/konsulater eller andre vestlige repræsentationer i landet. I kan også gøre brug af de lokale medier, men vær varsom med dette, da medierne i latinamerika ofte ikke fortæller alt, da de er underlagt strenge regler og censur. Og en anden sublim metode til at holde sig opdateret er de (nødhjælps-) organisationer, som befinder sig i landet.

          Jeg rejste i Venezuela da landet var i undtagelsestilstand og har opholdt mig længere tid i Colombia. Begge gange fandt jeg informationen fra danske organisationer brugbar og troværdig.

          TLOG.DK – Læg rejsedagbogen på nettet.

          #3502435
           mortenmj

            Hejsa.

            Lav ikke om i jeres planer….Jeg var selv i Guatemala i 6mdr. først sprogskole også arbejde i 4 mdr. og en måneds rundrejse 🙂

            Guatemala er nok mellemamerikas smukkeste land, og er absolut ikke farligere end alle andre lande hvis bare man selvfølgelig tager sine forholdsregler.

            Skriv endelig hvis I vil vide mere om Guatemala.

            Mvh.
            Morten (mullerup.morten@jubii.dk)

            #3502530
             Thea

              Hej,
              Jeg har rejst i Guatemala fra september til nytår, og det er absolut anbefalesesværdigt. Er ening med de andre om, at du bare skal tage aftsted. Det er et fantastisk smukt land med generelt dejlige mennesker, så bare I bruger hovedet og bla bla bla, så skal det nok gå alt sammen! Hvis I skal på sprogskole i Guate, vil jeg lige anbefale La eschuela Linguistica i Xela (Quezaltenango). den er virklig spændende med virkelig motiverede, søde og dygtige lærere, som man får eneundervisning af 8 timer om dagen.Det er en af de eneste skoler, hvor lærerne ikke er bange for at tale politik. Man bliver også inkvarteret privat. Derudover er skolen enorm idylisk med en åben gårdhave, sociale arrangementer og udflugter.

            Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

            Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

            © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

            Log ind med brugernavn & kodeord

            eller    

            Glemt dine oplysninger?

            Create Account