This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym NadiaMarina

Hej,
    Jeg påtænker en rejse med den Transmongolske Jernbane til sommer. Jeg har hørt rygter om, at turister er blevet overfaldet i toget og berøvet, og at det er sket med hjælp fra personalet?
    Fik af denne grund anbefalet at rejse på 1.klasse da overfaldende er sket på 2.klasse, men man kan ikke rejse på 1.klasse hvis man skal have ophold undervejs.
    Nogen der har hørt om lignende eller andre ubehagelige ting på rejser gennem Rusland med jernbanen?
    Vil gerne høre fra folk der har noget at sige til dette, da det har gjort mig en smule betænksom.

Anonym Anonym

Jeg synes ikke, at det skal stoppe én.
    En god ven har lige rejst med den jernbane fra Vietnam mod Moskva, og oplevede ikke nogen ubehagelige ting.
    Det handler vel bare om at bruge sin snusfornuft, og måske rejse sammen med nogen andre turister undervejs, hvis man føler sig utryg.

Anonym Jesper Jensen

Jeg tror du er mindst ligeså sikker på den Transmongolske jernbane som mange andre steder i verden.

Tjek den fantastisk gode hjemmeside “Way to Russia”, dette link går lige til deres hjemmeside med rejsetips og advarslet Way to Russia – tips og advarsler

Anonym Pernille

Hej!

Jeg var med den transsibiriske jernbane for et par år siden og oplevede ikke nogle problemer – det værste vi oplevede var mongolske grænsevagter der forsøgte at bilde os ind, at vi skulle købe forsikring af dem (hvilket man jo på ingen måde kan sige er slemt).

Vi rejste to piger alene på 2. klasse og havde en fantastisk tur.
    Der kan selvfølgelig altid ske noget, og man skal altid være ekstra påpasselig med sine ting og sig selv, når man rejser, men jeg tror ikke du skal bekymre dig så meget.
    Jeg har rejst i Rusland et par gange og har oplevet folk, der forsøger at få penge ud af en på nogle til tider ubehagelige måder (har prøvet at stå i en lufthavn og få at vide, at jeg ikke kunne komme hjem medmindre jeg betalte et beløb jeg ikke havde..) -men det handler bare om, at være klar over, at der kan være folk, der vil forsøge at snyde og så ikke lade sig skræmme af det – Ja, eller betale sig fra det 🙂 Men jeg har ikke oplevet overfald eller noget der ligner.
    Der var i øvrigt et hulrum under sæderne i toget til opbevaring af ting, så man sad eller lå ovenpå dem, og der var også en form for lås på døren (husker den dog ikke som særlig robust) til om natten, når man sov.
    – Bortset fra det mener jeg da sagtens vi kunne stoppe forskellige steder havde vi så valgt at rejse på 1. klasse, i hvert fald gennem jysk rejsebureau…

Held og lykke med det og god tur, hvis du tager afsted!

Anonym René Silword.

Var med den transmongolske jernbane sidste år og på 1 kl. Der var folk der stod af og på på 1 kl. så det er ikk et problem. Der er ret stor sikkerhed ombord på toget og togstevarderne er gode til låse af når man forlader deres vogn. Men penge papir og værdigenstande skal man ikke lade ligge og flyde.

Anonym René Silword.

Var med den transmongolske jernbane sidste år og på 1 kl. Der var folk der stod af og på på 1 kl. så det er ikk et problem. Der er ret stor sikkerhed ombord på toget og togstevarderne er gode til låse af når man forlader deres vogn. Men penge papir og værdigenstande skal man ikke lade ligge og flyde. Derimod pas på lommetyve på togstationen og i Moskva.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account