This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Kirsten

Jeg vil gerne til Syd- eller Mellemamerika for at lære spansk og opleve den smukke natur, og den spændende kultur. Jeg kommer formegentlig til at rejse alene, og vil derfor gerne vide noget om sikkerheden i de forskellige lande, så uanset hvilke erfaringer du har, og hvorfra, vil jeg gerne høre om dem.

Kirsten

Anonym Kenneth Karl Nielsen

Hej Kirsten

Sikkerhedsniveauet er meget forskelligt i landene i Syd- og Mellemamerika – og ligeledes meget forskelligt forskellige steder i de forskellige lande.

Min egen opfattelse er, at kun få kvinder rejser alene i Sydamerika. Under alle omstændigheder er det en god idé at klæde sig diskret på. Så på de lokale og på andre rejsende.

Sydamerikanske mænd ynder at vise deres maskulinitet ved at “score” udenlandske piger – de kan være meget nærgående. Den bedste måde at slippe på dem er nok at sige, at du allerede har en kæreste eller mand. En pige jeg kender rejste rundt med en ring, som hun fortalte var en vielsesring.

Jeg vil opfordre dig til at spørge ad på rejsebureauet – hvor du køber billetten. De er ofte up-to-date på rejsesituationen i de enkelte lande.

Håber ovenstående hjælper dig.

Anonym Kenneth Karl Nielsen

Søg eventuelt en Rejsekammerat her på siden.

Anonym annecille

Hej Kirsten. jeg rejste rundt i Venezuela i 3 mdr. med nogle veninder på omk. 20 år. Og vi følte os helt trykke. Selvfølgelig skal man passe på sig selv, især i de store byer, men det skal man jo overalt. De sydamerikanske mænd er ret macho, men de er også rigtig venlige og det er min erfaring at de godt kan forstå et nej.
    Håber du kan bruge det. Rigtig god tur

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account