This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym kallemn6

Jeg rejste rundt som backpacker alene i 2 en halv måned, og havde ingen problemet overhovedet. Men selvfølgelig kan man være uheldig. Dog snakkede jeg med både en politi mand og en pensioneret militærmand som fortalte mig at den sydelige ø Mindanao er et farligste sted på Filippinerne.
    Men synes ikke i skal have nogen bekymringer for jeres helbred. Det kan også være lidt vildt at se at alle butikker, supermarkeder, storcenter, banker og restauranter har svært bevæbnet sikkerhedsvagter stående. Brug hovedet er bare en god regel når i går rundt, flash ikke iphone telefonen, det store kamera og penge alt for meget og ha ikke for mange kontanter på jer.
    Manila siges også at være lidt farligere, men Manila er bare ligesom en hver anden storby.

God rejse når i kommer dertil.

Anonym mailund

Min kæreste og jeg skal en måned til Filippinerne til Juli. Vi har hørt flere fortælle om, at der er rigtig meget kriminalitet der nede. Vi kunne derfor godt tænke os og høre om der er nogle som har nogle gode råd i forhold hertil. Er der områder man skal holde sig fra, specielle forholdsregler man skal tage eller lignende? Og er det så slemt som vi får fortalt?

Håber der er nogle som kan fortælle lidt herom 🙂

Mvh. Michelle

Anonym MissAdventure

Min kæreste og jeg skal selv af sted d. 30/6 – det er min 3. tur til Filippinerne.
    Vi rejser i områderne omkrig Cebu (Malapascua, Cebu, Moalboal og Dumaguete/Dauin) – det er de samme steder jeg har været hver gang. Helt uden problemer.
    Filippinerne er et af mit absolutte yndlings rejsemål….

Hvilke områder skal I til?

Anonym mailund

Tak for jeres svar – det giver lidt ro! Vi er også blevet frarådet at tage til Mindanao, så det vælger vi helt klart at lytte til!

Vi lander i Manila og vælger at bliver her en 2-3 dage for at få lidt ro på efter rejsen fra Danmark.. Herefter har vi talt om at tage bussen til Batangas og sejle til Puerto Galera, Mindoro. Efterfølgende har vi talt om at forsætte til Cebu for at slutte af på Bohol. Vi kan se at det er muligt at sejle rundt til de områder som vi overveje, og vi er tilbøjelige til at vælge denne transportform. Jeg er bare i tvivl om det tager for meget tid? Er det bedre at flyve? Områderne er også valgt lidt ud fra at der er regnsæson og vi helst vil undgå for meget regn.

Hvad tænker I?

Anonym kallemn6

Lyder alt sammen lækkert. Jeg brugte fly for at klare de lidt længere distancer. Deres indenrigs fly er utrolige billige og du spare en masse tid, i for hold til hvis du sejler fra ø til ø, som kan tage op til 2 dage og er ikke meget billigere end fly.
    Vil også hel klart anbefale øen Palawan, som har fantastik natur og især byen El Nido på nordvest siden. Byen er noget turistet, men du finde også fantastiske strande ikke langt derfra, som du har helt for dig selv. Jeg lejede en 3 hjulet taxiknallert med nogle venner. Man kan også ø-hoppe, alt fra en halv dag til en uge.
    Ikke mindst øen Coron nord for Palawan, der har jeg haft den bedste dykning til dato. Der ligger en masse Japanske krigsskibe fra 2. verdenkrig som du kan dykke i, dog har jeg hørt røgter om at de seneste to store tyfoner har ødelagt noget af det.

Kan ikke huske med hensyn til regnsæsonerne, desværre.

Anonym MissAdventure

Er I sikre på, at I har valgt rigtigt mht. regnsæson?
    Jeg mener helt bestemt, at det område, hvor der er mindst regn i juli er visays – hvilket vi har taget udgangspunkt i med vores planlægning.
    Derimod mener jeg, at der skulle være meget regn i Manila, Puerto Galera osv.

transportform afhænger af hvilke steder, der er tale om – vi sejler fx. fra Dumaguete til Cebu – natfærge fra Dumaguete kl. 23 – i havn i Cebu kl. ca. 7 næste morgen – og så bus til Maya og båd til Malapascua, hvor vi så er fremme kl. ca. 13.
    Har taget turen et par gange før – nemt og billigt. Ved store afstande kan fly være en bedre idé – men nogle steder er bus og båd/færge gode muligheder.

Anonym mailund

Vi har også set på flybilletter på Cebu Pacifics hjemmeside, og kan se at det er vildt billigt! Kan dog forstå at der er noget skat man skal betale kontant i lufthavnen når man flyver. Kan det passe?

Jeg havde også tænkt på Palawan, men ud fra klimakortet kan jeg se at der regner meget i den periode hvor vi skal være der.

Så vidt jeg kan se på klimakortet er regn jævnfordelt over hele året på halvdelen af Cebu og hele Bohol, så tænker at det er okay ift. fx Palawan? Jeg kan godt se at Mindoro måske kan være en del plaget af regn :/ Så skal man tage til Leyte eller Samar fx, men er det ikke der hvor flodbølgen i November ramte rigtig hårdt? Jeg er godt klar over at det nok regner en del i Manila, men vi kommer desværre ikke uden om at det er der vi lander med flyet. Hvordan er det med Visays? Det er en del af Panay eller hvordan? For her siger mit klimakort at det er det samme som på Mindoro fx.

Det er virkelig rart at snakke med nogle, som kan fortælle lidt om det hele 🙂

Anonym MissAdventure

Visayas er området omkring Cebu – prøv at google “visayas” 🙂

Vi flyver DK-Hong Kong og videre fra Hong Kong til Manila. I Manila lander vi om aftenen – har en overnatning i Manila og flyver næste morgen til Dumaguete.
    Her bor vi i Dauin – når vi skal videre tager vi natfærgen fra Dumaguete til Cebu – og bus til Maya hvorfra vi sejler til Malapascua.
    Næste destination er Moalboal – her tager vi bussen fra Maya.

Bus og båd er vanvittigt billige rejseformer i Filippinerne.

Hvad er jeres interesser/hvad vil I gerne på turen?
    Vi bruger det meste af tiden på at dykke – så vores destinationer er primært valgt på den baggrund.
    Desuden er alle tre destinationer nogle af dem, der normalt er mindst ramt af regn i juli.
    Det er min tredje tur til Fili – og har været de tre steder (Malapascua, Dumaguete/Dauin og Moalboal) før.
    Er særligt vild med Malapascua…. et sandt paradis 🙂

Manila, Cebu osv. har jeg ingen interesse i at bruge tid på – så det bliver kun lige trafikale knudepunkter, hvor vi kun bruger kort tid i forbindelse med skifte af fly osv.
    Men – det er jo så forskelligt, hvad man gerne vil på en rejse – så kan være, at I vil noget helt andet, end det vi går efter.
    Dog er der en del steder, man nok bør undgå i juli pga. regn.

Anonym mailund

Årh okay.

Det lyder til at være en god tur i har stykket sammen der 🙂

Vi vil rigtig gerne opleve nogle gude skønne strande, opleve kulturen og evt. se seværdigheder såsom Chocolat Hills. Derudover er min kæreste helt tosset med at fiske, og vil rigtig gerne med båd ud for at fiske. Indtil videre har vi kun læst om ét sted på Filippinerne, som arrangerer direkte sportsfiskeri, men at det skulle være muligt at leje en båd for en hel dag fx og på den måde komme på havet.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account