This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Lau Holmelin

Hej folkens! Jeg skal til SØ asien (backpack) d. 3. nov og være afsted i lidt under 4 måneder (glæder mig!).
    Jeg var i går inde og købe flere af de praktiske dele af pakningen og blev anbefalet at købe et silkelagn (sovepose lignende). Min søster havde også en af disse på sin rejse i samme område, og var utrolig glad for den.
    Alligevel kan jeg ikke lade vær med at tænke, at den er lidt ‘fesen’ – specielt til 500kr (!) – da mit bugette allerede er stramt.
    Jeg vil derfor meget gerne høre fra nogen der har været ude at rejse, lignende slags, og som har stået med samme beslutning – hvor vigtigt/behageligt er dette berygtede silkelagn, og er det pengene værd?
    tusinde tak.

Anonym Magnus

I Indien, hvor rengøring og lagenvask er en sjældenhed, var jeg glad for min lagenpose. I Thailand og Cambodia derimod havde jeg ikke brug for den.

Anonym Line

Har endnu ikke sovet et sted i Asien uden lagner og tæpper, så har aldrig haft brug for et. Mit råd er: Spar pladsen og køb et der nede, hvis du virkelig får brug for et.
    At det koster 20 kr. i Vietnam skal nok passe – især i Hanoi er de over det hele.

Anonym Lau Holmelin

Lyder rigtig godt! Jeg vil gå ind og aflevere den tilbage (dejlige 500kr. tilbage) 😀 og købe en dernede
    …. til min søster, hun vil gerne beholde sin egen til fremtidig brug. såååå:)
    tak!

Anonym Anonym

Hejsa….
    Jeg købte en på lørdagsmarkedet i Chiang Mai… gav vidst omkring 40 kr. for den… så er godt nok glad for, at jeg ikke købte en hjemmefra….
    Den er god at have…. men ikke uundværlig… den første uge (inden Chiang Mai) havde jeg bare et alm. lagen med… og det var ganske fint… men når de er så billige dernede, kan man da lige så godt købe en 🙂
    Nu ved jeg ikke, hvad lande, du skal til… men har hørt at de i Vietnam sælges en masse steder til endnu billigere penge, end jeg gav….
    Kender en, der købte sin i Vietnam for 20 kr.

MVH Jannie

Anonym DanielJohansen

Lagenposerne er rigtig smarte, fordi de er nemme at pakke sammen, intet vejer og ikke tager megen plads i din backpack. Til Sydøstasien er det desuden i mange tilfælde nok med en lagenpose.. det du skal have i mente er, at hvis du skal sove udendørs i forbindelse med ture, kræver det som regel en del mere end en lagenpose – også steder hvor du oplever tropiske temperaturer i dagstimerne. Omvendt kan du som regel låne en sovepose eller leje en for et nobelt beløb. Alternativet er at medbringe et par lagner (til at ligge på og ligge over sig) eller købe en sovepose der let har samme prismærke hvis du vil have en af fornuftig størrelse og kvalitet.

Hvis jeg var dig ville jeg købe en billig kopi af en lagenpose. Du betaler kun et fragment af prisen og får et produkt hvor det lige i den her sammenhæng ikke er mærkværdig forskel. Der er generelt rigtig mange kopier af god kvalitet når det gælder backpacker udstyr som backpacks, daypacks, dufflebags, soveposer m.fl.. Noget helt andet er.. Hvad med at låne din søsters?:)

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account